Mobuzzer chce badać społecznościowy sentyment do marki

– Pomysł na platformę Mobuzzer.pl wynika z naszych doświadczeń i braków na rynku. Istnieje kilka tego typu platform zagranicznych, ale nie mają one możliwości monitorowania polskich serwisów social media. Z kolei polskie projekty mają mocno ograniczone możliwości, ponieważ albo nastawiają się wyłącznie na przeszukiwanie (crawling) serwisów społecznościowych, albo koncentrują się wyłącznie na jednym wybranym serwisie, z reguły na Facebooku – mówi Olgierd Cygan, CEO / managing partner w agencji Digital One, która stoi za projektem. Jak informuje Cygan, Mobuzzer realizuje monitoring zupełnie inaczej, nie od strony medium, tylko od strony marek i ich obecności w sferze social mediów, koncentrując się w dużej mierze na wskaźnikach jakościowych, badaniu „sentymentu” do danej marki i analizie semantycznej.

Mobuzzer 1.0 obejmuje swoim zasięgiem najpopularniejsze serwisy społecznościowe (Facebook), platformy blogowe (O2.pl), mikroblogowe (Blip) i fora dyskusyjne (O2.pl). Sukcesywnie ma być poszerzany o kolejne monitorowane serwisy.

– Brand Manager danej firmy będzie mógł zobaczyć w jednym miejscu, na jednym „pulpicie sterowania”, jak jego marka radzi sobie w poszczególnych serwisach społecznościowych, dokonać niezbędnych analiz w czasie rzeczywistym, poznać dzięki mapom semantycznym kontekst w jakim funkcjonuje brand oraz monitorować na bieżąco czy poszczególne „wskaźniki społecznościowe” są na odpowiednim poziomie, szczególnie na tle konkurencji – wyjaśnia Michał Owczarek, Creative & Strategy Director w Digital One.

Mobuzzer będzie oferowany komercyjnie na zasadzie abonamentów miesięcznych. Przez 14 dni można testować platformę, korzystając z darmowej wersji próbnej. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.