10 narzędzi, które musi znać każdy content marketer

fot. bank zdjęć unsplash.com

fot. bank zdjęć unsplash.com

Jakie narzędzia będą przydatne na różnych etapach przygotowania tekstów? Co pomoże w poszukiwaniu pomysłu na artykuł, grafikę czy kontroli jakości tekstu? Przedstawiamy 10 narzędzi, które pomogą ulepszyć Twój content.

Content marketing, jak wiadomo, opiera się na treściach. Najlepiej, jeśli są to treści wartościowe, dobrze napisane i przyjemne w odbiorze. Co zrobić, aby właśnie takie tworzyć? Można zapisać się na kurs albo szukać pomocy na forach, ale da się też załatwić sprawę samodzielnie – wystarczy wspomóc się kilkoma sprytnymi narzędziami. Zobacz, jak na każdym etapie pisania pomogą Ci wynieść twórczość na wyższy poziom!

1) Defonic

Przed rozpoczęciem pracy dobrze wprowadzić się w przyjemny stan relaksu połączonego z poczuciem produktywności. Pomoże Ci w tym Defonic – aplikacja generująca dźwięki. Znajdziesz w niej m.in. odgłosy deszczu, kawiarni czy lasu, mruczenie kota oraz biały i różowy szum. Dźwięki możesz łączyć w kompozycje i regulować ich natężenie.

Defonic

2) Google Trends

Brakuje Ci pomysłów na nowy artykuł? Poznaj najnowsze trendy i gorące tematy za pomocą Google Trends. Sprawdzisz tu, jakie wyszukiwania zyskują w danym momencie popularność oraz porównasz zainteresowanie wybranymi frazami. Przydatne narzędzie, jeśli chcesz być na bieżąco z aktualnościami.

Google trends3) Quora

Jeśli zależy Ci na znalezieniu wartościowych insightów na temat, o którym piszesz, z dużym prawdopodobieństwem znajdziesz je właśnie na Quorze. To serwis typu Q&A przeznaczony dla osób, którym zależy na merytorycznej dyskusji i dzieleniu się wiedzą. Celem jego twórców od samego początku było utrzymanie wysokiej jakości treści, dzięki czemu często można znaleźć tam odpowiedzi na pytania, w kwestii których milczy nawet Google.

Quora4) Answer the Public

Narzędzie Answer the Public jest cenione w szczególności przez osoby piszące treści pod SEO, jednak przydaje się także przy zwykłych tekstach. Służy do generowania fraz kluczowych oraz pytań formułowanych podczas wyszukiwań w Google – robi to na podstawie podanego słowa lub zwrotu. Przykładowo – dla słowa sukienki utworzył 141 propozycji fraz, które mogą być również tytułem artykułu.

Answer the public5) Blog Title Generator

W poszukiwaniu inspiracji sprawdzi się również Content Idea Generator. Jeśli chcesz ugryźć temat z innej strony, niż wszyscy, wpisz go w pole na stronie startowej i wybierz dziedzinę, do której należy. Otrzymasz setki propozycji, wśród których na pewno znajdziesz tę jedyną!

Blog title generator6) Piktochart

Dane mają to do siebie, że większość ludzi przyswaja je znacznie łatwiej, gdy przedstawione są w formie graficznej. Jeśli ta forma jest w dodatku przyjemna dla oka, szansa na zainteresowanie czytelnika rośnie jak na drożdżach. Wykorzystaj do prezentacji danych Piktochart, a przygotowanie ładnego  raportu czy infografiki zajmie Ci tylko kilka minut.

Piktochart

7) Pablo

Wszyscy znają Canvę i Crello, ale czy słyszałeś o Pablo? To prostsza wersja dwóch poprzednich narzędzi, która ogranicza się do edycji zdjęć przez dodawanie napisów i filtrów. Idealna przy tworzeniu prostych grafik na bloga lub do mediów społecznościowych!

Pablo8) Pexels

Pozostając w temacie zdjęć, warto wspomnieć chociaż o jednej bezpłatnej bazie. Dla mnie na pierwszym miejscu jest Pexels.com,  bo oferuje duży wybór stosunkowo unikatowych materiałów. Plusem jest również to, że zdjęcia nie wymagają przypisania.

Pexels9) Pisanie głosowe

Google Docs udostępnia możliwość pisania głosowego, jednak tylko w przeglądarce Chrome. Narzędzie nie jest idealne – nie rozpoznaje niektórych słów i ma problemy z interpunkcją – ale w połączeniu z odrobiną treningu oraz ręcznymi poprawkami potrafi naprawdę przyspieszyć pracę nad tekstem.

10) Wordcounter

To jedno z wielu narzędzi do kontroli ilości tekstu i, moim zdaniem, najbardziej estetyczne ze wszystkich. Wordcounter.io policzy za Ciebie słowa oraz znaki ze spacjami i bez, określi liczbę zdań, akapitów i stron oraz sprawdzi zagęszczenie słów kluczowych. Wszystko w harmonijnej, przyjaznej oprawie.

Wordcounter

Jestem przekonana, że Ty też masz swoje sprawdzone narzędzia, które pomagają w projektowaniu i tworzeniu treści. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się nimi w komentarzu!




Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.


  • Renata z FreshMaila

    Świetnym narzędziem dla contentowca jest także Jasnopis :)