Pandemia, nowe okoliczności i nowe możliwości. Takie niesie za sobą, np. wykorzystanie nowych technologii. Jak wdrożyć je w swoich działaniach? Tu za przykład mogą posłużyć kampanie z branży modowej. 

Burberry i współpraca z Google

źródło: burberryplc.com

Jedna z ciekawszych współprac Google z marką Burberry z wykorzystaniem AR. Podczas wyszukiwań produktów marki Burberry, Google przenosi osobę szukają danej rzeczy w świat rozszerzonej rzeczywistości, umieszczając go za pomocą AR w naszym realnym otoczeniu. Będzie on pokazany w rzeczywistych wymiarach, z możliwością obejrzenia go z każdej strony. Co prawda, na ten moment narzędzie to jest obsługiwane jedynie w Wielkiej Brytanii i USA, ale firma planuje rozszerzyć teren działania.

Co więcej, marka bardzo lubi eksperymentować z AR, co jet doskonale widoczne podczas różnorakich eventów. Przykładem może być otwarcie nowego sklepu w Ginza w Tokio, gdzie każdy mógł zapoznać się z urokami tej technologii, poprzez skanowanie odpowiedniego kodu QR. 

H&M, moda Kangol i AR

Całkiem niedawno, swoją kampanią z wykorzystaniem AR zaskoczył również H&M. Chcąc dotrzeć do osób z pokolenia Z, przeniósł swoje działania marketingowe na Instagrama. Jak to zrobił? Wprowadził na popularny serwis społecznościowy sześć filtrów AR modę Kangol. Dzięki temu, zainteresowani użytkownicy mogą własne wersje tego oto teledysku.

Następnie dostajemy możliwość ich udostępnienia znajomym, obserwatorom, a także znalezienia ich na kanale @hm w aplikacji. I co tu dużo kryć? W tym przypadku już promocja marki, jak i kolekcji robi się sama. 

Po prostu Dior

źródło: zrzut ekranu

Dior lubi zabawę rozszerzoną rzeczywistością. Dlatego też podamy tu dwa przykłady jej wykorzystania przez giganta modowego. Pierwszy z nich to mierzenie ich luksusowych okularów na Instagramie, a następnie możliwość przejścia do zakupu, od razu bezpośrednio ze Stories. Drugi zaś, to dodatkowy filtr z charakterystycznymi dla marki cekinami. I w ten oto sposób, każdy użytkownik Instagrama mógł poczuć się jak modelka lub model, prosto z wybiegu od Diora. 

Puma i zaskakujące obuwie

źródło: fashionunited.uk

Trzeba przyznać, że to jeden z ciekawszych projektów modowych z wykorzystaniem AR. W tamtym roku bowiem pojawiła się niezwykła kolekcja, gdzie na butach marki PUMA, zostały umieszczone poszczególne kody QR. Gdy je zeskanowaliśmy, efekt był często zaskakujący. Na przykład mogliśmy zobaczyć, jak nasza nowiuśka para butów…płonie. 

Nam efekt podoba się bardzo!

Louis Vuitton

źródło: zrzut ekranu

Równie ciekawe rozwiązanie zaproponował także inny gigant modowy – Louis Vuitton. Na zwykłym, papierowym kartoniku, umieścił on bowiem kod QR. Zeskanować mógł go każdy użytkownik Snapchata. Co się wówczas działo? Oczom użytkownika ukazała się torebka z najnowszej kolekcji, którą mógł na spokojnie obejrzeć z każdej możliwej strony. 

Tenth Street Hats – po postu przymierz

źródło: zrzut ekranu

A tu rozwiązanie dla miłośników kapeluszy. Opcję mierzenia i zobaczenia, czy jest nam “do twarzy”, proponuje bowiem marka Tenth Street Hats. I tu w zasadzie nie ma się co rozpisywać, ponieważ po uruchomieniu aplikacji, na naszej głowie lądują liczne modele kapeluszy. A jeżeli któryś z nich szczególnie nam się spodoba, w prost sposób możemy przejść do płatności i cieszyć się nowym nakryciem głowy. 

Dobierz ubranie do swojej sylwetki – Gap

Ostatnie rozwiązanie jest co prawda sprzed trzech lat, natomiast do tej pory tworzą się kopie tego rozwiązania zaproponowanego przez markę Gap, np. przez markę Asos. Co takiego zrobił więc Gap, że stał się wzorem dla innych. Podszedł do tematu nowych technologii w taki sposób, aby każdy klient w przymierzalni poczuł się dzięki niej odpowiednio zaopiekowany. Bowiem decydując się na przymierzenie jakiejś rzeczy, każdy klient musi wybrać swój styl, typ sylwetki itd. I to się nazywa realna pomoc w zakupach. 

Uwierz w siłę AR

O AR słychać już od dawna w świecie marketingu, mody, jak również innych dziedzinach życia. I dobrze! Dzięki niej, marka ma możliwość wyróżnić się na te konkurencji i w kreatywny sposób przyciągnąć do siebie nowych klientów. Warto też wspomnieć o marce Gap, która stała się inspiracją dla innych, czy marce PUMA, która na swój własny produkt spojrzała z lekkim dystansem. Kilka lat temu równie świetne rozwiązania z wykorzystaniem AR pokazała także ZARA, która przy pomocy kodu QR zmieniała zwykły sklep w wybieg mody. Rozszerzona rzeczywistość daje tak wiele możliwości! A jedyne co trzeba zrobić, to po prostu znaleźć kreatywne rozwiązanie, idealnie pasujące do naszej firmy. 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski