8 grup na Facebooku, które pomogą Ci prowadzić marketing swojej firmy

fot. bank zdjęć shutterstock.com

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Grupy na Facebooku mogą stanowić doskonałe źródło wiedzy na temat różnych aspektów marketingu, jak i mediów społecznościowych.

W dobie istnego szaleństwa na punkcie grup na Facebooku, momentami trudno się zorientować, gdzie warto dołączyć. Już niemal każda firma zbiera gdzieś swoją społeczność, a przecież dochodzą do tego jeszcze niezależni pasjonaci. Podrzucam więc kilka linków do miejsc, o których mogliście jeszcze nie słyszeć.

Instagram PL (>13 400)

Jeśli dołączysz do tej grupy, już zawsze będziesz na bieżąco ze wszystkimi nowościami, a w razie kłopotów znajdziesz pomoc. Założyciele starają się, aby miejsce było jak najbardziej użyteczne. Dowodem jest choćby informacja jak poradzić sobie z kradzieżą konta, umieszczona już w regulaminie – by ją zobaczyć, nie trzeba nawet być członkiem.

Content Marketing PL (>11 800)

Skarbnica wiedzy na temat tworzenia dobrego contentu, trochę żarcików, czasem oferty pracy. Contentowy misz-masz w dobrym znaczeniu tego słowa.

Skuteczny fanpage i reklama w social media (>25000)

Praca, jaką wkłada w tę grupę jej założyciel, jest godna podziwu. Nie dość, że znajdziecie tu informacje na całą masę tematów związanych z marketingiem na Facebooku, to jeszcze będziecie dostawać cynk o bezpłatnych webinarach.

Social Media Research (>9500)

To jest grupa, której przez długi czas na Facebooku brakowało! Każdy social media marketer potrzebuje czasem odrobiny inspiracji i dobrych benchmarków – tutaj wystarczy o nie zapytać, a pomocni grupowicze będą sypać linkami jak z rękawa.

Strategie marketingu internetowego (>17600)

Mimo że grupa jest dość duża, posty nie pojawiają się na niej lawinowo. Dla mnie to bardziej zaleta niż wada. Po pierwsze, dużo łatwiej rozeznać się w publikacjach i znaleźć czas na zapoznanie się z nimi. Po drugie, spora część udostępnień opiera się na materiałach, które nie pojawiają się w wielu innych miejscach.

Digital Marketing (SEO-SMO-SEM) (>165000)

Ogromna, międzynarodowa grupa związana z marketingiem w wyszukiwarkach i optymalizacją stron. Ma wszystkie zalety i wady dużych grup – oferuje mnóstwo wiedzy, do której niestety trzeba się dokopać. Jest wartościowa również dlatego, że pozwala poznać nieco inne spojrzenia na poruszane tematy, bo w każdym kraju marketing wygląda nieco inaczej.

Influencer Polska – praktycznie o influencer marketing (>4700)

Chcesz nawiązać współpracę z influencerem, ale nie wiesz, jak zacząć? Szukasz sprawdzonego lidera opinii, z którym osiągniesz założone cele? Trud Twój skończon! W tej grupie dostaniesz to, czego potrzebujesz – opinie, porady, rekomendacje.

Tygrysy Socialu (>3000)

Celowo nie polecam Wam największej z socialowych grup, bo paradoksalnie na tych mniejszych można znaleźć o wiele więcej. Tygrysy są dobrym przykładem tego, że nie potrzeba 50 tysięcy członków, aby znaleźć odpowiedzi nawet na trudne pytania i zyskać sporo przydatnej wiedzy.

Ciekawa jestem, o ilu z tych grup wiecie albo w ilu jesteście. Chętnie też się dowiem, jakich Waszym zdaniem tutaj brakuje. Każdy link na wagę złota, więc nie krępujcie się!




Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.