Grupy na Facebooku mogą stanowić doskonałe źródło wiedzy na temat różnych aspektów marketingu, jak i mediów społecznościowych.

W dobie istnego szaleństwa na punkcie grup na Facebooku, momentami trudno się zorientować, gdzie warto dołączyć. Już niemal każda firma zbiera gdzieś swoją społeczność, a przecież dochodzą do tego jeszcze niezależni pasjonaci. Podrzucam więc kilka linków do miejsc, o których mogliście jeszcze nie słyszeć.

Instagram PL (>13 400)

Jeśli dołączysz do tej grupy, już zawsze będziesz na bieżąco ze wszystkimi nowościami, a w razie kłopotów znajdziesz pomoc. Założyciele starają się, aby miejsce było jak najbardziej użyteczne. Dowodem jest choćby informacja jak poradzić sobie z kradzieżą konta, umieszczona już w regulaminie – by ją zobaczyć, nie trzeba nawet być członkiem.

Content Marketing PL (>11 800)

Skarbnica wiedzy na temat tworzenia dobrego contentu, trochę żarcików, czasem oferty pracy. Contentowy misz-masz w dobrym znaczeniu tego słowa.

Skuteczny fanpage i reklama w social media (>25000)

Praca, jaką wkłada w tę grupę jej założyciel, jest godna podziwu. Nie dość, że znajdziecie tu informacje na całą masę tematów związanych z marketingiem na Facebooku, to jeszcze będziecie dostawać cynk o bezpłatnych webinarach.

Social Media Research (>9500)

To jest grupa, której przez długi czas na Facebooku brakowało! Każdy social media marketer potrzebuje czasem odrobiny inspiracji i dobrych benchmarków – tutaj wystarczy o nie zapytać, a pomocni grupowicze będą sypać linkami jak z rękawa.

Strategie marketingu internetowego (>17600)

Mimo że grupa jest dość duża, posty nie pojawiają się na niej lawinowo. Dla mnie to bardziej zaleta niż wada. Po pierwsze, dużo łatwiej rozeznać się w publikacjach i znaleźć czas na zapoznanie się z nimi. Po drugie, spora część udostępnień opiera się na materiałach, które nie pojawiają się w wielu innych miejscach.

Digital Marketing (SEO-SMO-SEM) (>165000)

Ogromna, międzynarodowa grupa związana z marketingiem w wyszukiwarkach i optymalizacją stron. Ma wszystkie zalety i wady dużych grup – oferuje mnóstwo wiedzy, do której niestety trzeba się dokopać. Jest wartościowa również dlatego, że pozwala poznać nieco inne spojrzenia na poruszane tematy, bo w każdym kraju marketing wygląda nieco inaczej.

Influencer Polska – praktycznie o influencer marketing (>4700)

Chcesz nawiązać współpracę z influencerem, ale nie wiesz, jak zacząć? Szukasz sprawdzonego lidera opinii, z którym osiągniesz założone cele? Trud Twój skończon! W tej grupie dostaniesz to, czego potrzebujesz – opinie, porady, rekomendacje.

Tygrysy Socialu (>3000)

Celowo nie polecam Wam największej z socialowych grup, bo paradoksalnie na tych mniejszych można znaleźć o wiele więcej. Tygrysy są dobrym przykładem tego, że nie potrzeba 50 tysięcy członków, aby znaleźć odpowiedzi nawet na trudne pytania i zyskać sporo przydatnej wiedzy.

Ciekawa jestem, o ilu z tych grup wiecie albo w ilu jesteście. Chętnie też się dowiem, jakich Waszym zdaniem tutaj brakuje. Każdy link na wagę złota, więc nie krępujcie się!