Jak zrobić epickie wideo profilowe? Wystarczy kilka minut zabawy ze świetnym narzędziem, a efekt naprawdę może zachwycić. 

Bez wątpienia jest to jedna z najważniejszych funkcji, na którą zdecydował się Facebook. Może nie wspiera funkcjonalności samego narzędzia, ale zdecydowanie wywołuje pozytywne emocje i mnóstwo frajdy. Możliwości zrobienia zdjęcia profilowego w formie wideo, a w zasadzie, “filmowego profilowego”, jest tak naprawdę nieskończenie wiele, a wszystko zależne jest od naszej wyobraźni. Pozostaje tylko pytanie: jak to zrobić? Poniżej krótki poradnik.

Krok 1: Co ma się ruszać?

Proste, trywialne, niepotrzebne? Nie, to pytanie wcale takie nie jest. Zanim zabierzecie się do robienia filmu, zdecydujcie się na to, jaki element ma się ruszać, a który powinien być stabilny.

Krok 2: Statyw to podstawa

Zdjęcia najlepiej wykonać aparatem umieszczonym na statywie tak, aby jakość była taka jak należy, a zdjęcie wyróżniało się na tle innych. Nagrajcie krótki filmik wideo, w którym pokażecie to, co ma się ruszać. Koniecznie zadbajcie o jak najlepszą wersję filmu – w końcu perfekcyjne profilowe to podstawa! Świetnie wyglądają powiewające na wietrze włosy, bańki mydlane czy tak jak pokazane w filmie wyżej, lejące się piwo, kawa czy kręcące się koło.

Krok 3: Edycja w Cinemagraph

Cinempagraph to świetne narzędzie do tworzenia animacji, o których mowa. Chodzi o zapętlanie animacji, w której tylko część jest ruchoma. Co najważniejsze, nie ma konieczności ciągłego “replay’u”, bo animacja odtwarza się automatycznie. Jak więc edytować film w Cinemagraph?

  • ustawcie długość filmu, biorąc pod uwagę ruchomy element zdjęcia
  • użyj pędzla do maskowania fragmentu, który będzie ruchomy
  • teraz przyszedł czas na ustawienie typu zapętlania, szybkości oraz płynnego przejścia. W tym wypadku można wybierać pomiędzy opcją Bounce a Repeat. Czym się różnią? Opcja Bounce pozwala na animację od początku do końca i od końca do początku, z kolei Repeat to, jak sama nazwa wskazuje, ciągłe powtarzanie animacji od początku do końca
  • można dodać do zdjęcia również filtry
  • ostatni krok to eksport Cinemagraphu do 6-sekundowego wideo, które będzie dostępne w rolce zdjęć i możliwe do umieszczenia na Facebooku

Krok 4: Udostępniaj i wzbudzaj zazdrość innych

Kiedy już wyeksportujecie wideo i pojawi się ono w Waszej rolce zdjęć, możecie udostępnić je na swoim profilu Facebookowym. I oczywiście wzbudzać zachwyt (i pewnie zazdrość) u innych użytkowników. Voila!


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu