Zwłaszcza teraz, gdy wiele firm przeniosło się do home office, ważna jest komunikacja zdalna. A skoro da się pracować na odległość, to dlaczego właśnie w ten sposób nie przekonać do siebie klientów?

Co to jest digital marketing?

Digital marketing, w wolnym tłumaczeniu oznacza marketing cyfrowy. Jest to pojęcie szersze, niż marketing internetowy, ponieważ ten cyfrowy, oprócz rozwiązań internetowych może wykorzystywać również SMS-y czy MMS-y. Jest on także ściśle powiązany z optymalizacją treści. Jego zadaniem jest dotarcie do szerszego grona odbiorców w możliwe najszybszy i najtańszy sposób. Ale to nie jedyny powód, dla którego coraz częściej wypiera on również tradycyjny marketing.

Plus digital marketingu

Digital marketing ma wiele plusów, ale przede wszystkim jest to forma nadążania za potrzebami naszych konsumentów. To niejako dostosowanie się do trybu online naszych odbiorców. Co jeszcze?

  • Większy zasięg

Docierając do większej liczby klientów, masz zwiększoną szansę na konwersję oraz zwiększenie swoich zasięgów. Oznacza to, że w dość szybki sposób Twoje produkty i usługi mogą dotrzeć do wszystkich ludzi w Polsce lub nawet na rynku zagranicznym.

  • Możliwość połączenia digital marketingu z marketingiem tradycyjnym

To, że zdecydujesz się na wdrożenie rozwiązań nakierowanych na digital marketing, nie oznacza, że musisz zapomnieć o formie tradycyjnej. Przeciwnie! Kierując odpowiednie treści do konsumenta zwiększasz swoje szanse na powodzenie. Takie połączenie, jeżeli jesteś sobie w stanie na nie pozwolić, to doskonały wybór dla Ciebie i Twojego biznesu.

  • Kontrola nad skutecznością

Z mierzalnością marketingu jest często bardzo dużo zamieszania, a to wymaga czasu i wkładu pracy. Digital marketing to znacznie ułatwił i mamy możliwość mierzenia skuteczności naszych działań, kontrolowania ścieżki zakupowej użytkownika i sprawdzania konwersji w czasie rzeczywistym.

  • Możliwość budowania bazy mailowej

Obok tego, że rzeczywiście dotrzesz do szerszego grona odbiorców, będziesz w stanie komunikować się z tym, którzy wykażą swoje największe zainteresowanie. Dowodem na to może być np. zapis do newslettera i podanie swojego maila.

Co wchodzi w jego skład?

źródło: unsplash.com

Decyzja związana z wdrożeniem digital marketingu niesie za sobą bardzo wiele korzyści, ale również możliwości. W jego skład wchodzi bowiem:

  • SEO, SEM, PPC

O SEO, SEM i PPC pisaliśmy już w innym artykule, dlatego dziś po prostu krótko je scharakteryzujemy. SEO, czyli Search Engine Optimization to ustalenie odpowiednich taktyk, słów kluczowych, odpowiednim przystosowaniu wyszukiwarki pod sztuczną inteligencję Google. Celem jest wyższe pozycjonowanie, a więc proces ten jest często długofalowy. Natomiast SEM (Search Engine Optimization) to wszelakie działania związane z marketingiem w internecie, w których skład wchodzi również PPC (Pay Per Click). PPC polega więc na rozliczeniach finansowych reklam, które pojawiają się w internecie.

  • Social media

Niech pierwsza rzuci kamieniem ta marka, która nigdy nie miała swojego konta w mediach społecznościowych lub o nim nie myślała. Social media to miejsce gromadzące rzesze naszych przyszłych klientów. Poza tym, gdzież indziej można zaangażować odbiorców bardziej, niż właśnie w takim miejscach. Mówi się nawet, że jeżeli marka ma konto, np. na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, konsumenci postrzegają ją również jako bardziej ludzką, otwartą na komunikację z klientami. A chyba tego właśnie chce każdy, kto zdecydował się prowadzić własny biznes.

  • Content marketing

Najlepszy i najbardziej ludzki sposób dotarcia do potencjalnego klienta. Polega on na tworzeniu takich treści, które zachęcą do zakupu produktu lub usługi osobę czytającą. W najgorszym przypadku – do zapoznania się z wiedzą, umiejętnościami i ofertą danego biznesu. Do content marketingu zaliczają się zarówno z treści tekstowe, wideo, podcasty, pliki audio, jak i grafiki czy infografiki.

  • E-mail marketing

E-mail marketing pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientami, a także promowanie treści będących content marketingiem. Odbiorca takiego maila będzie mógł również otrzymywać informacje o rabatach, wydarzeniach itd. Przy tym pełnią funkcję przypomnienia o istnieniu firmy, zachęcenia klienta do ponownych odwiedzin oraz nawiązania z nim relacji.

  • SMS i MMS marketing

Trzeba tu powiedzieć jasno, o ile MMS marketing niemalże już nie występuje, tak z SMS marketingiem mamy do czynienia do tej pory. Nie jest on co prawda bardzo popularny, ale wciąż wiele dużych marek z niego korzysta. To dobre rozwiązanie dla tych, których grupa odbiorcza nie zawsze spędza swój wolny czas w internecie, ale ma swój własny telefon komórkowy. Co do treści, podobnie jak w przypadku e-mail marketingu, dotyczy on informacji o rabatach, nowych ofertach itd.

Który sposób jest najlepszy?

Wszystko zależy od tego, jak wygląda Twój biznes, jakich klientów pragniesz do siebie przekonać i co możesz im zaoferować. Pamiętaj, że digital marketing to może być również aplikacja ułatwiająca rozwój Twoich działań, czy po prostu zakupy i sprawdzanie bonów rabatowych przez konsumentów. I tak naprawdę w jednej działalności sprawdzą się wszystkie działania, w innej tylko niektóre. Od Ciebie zależy w jaki sposób dotrzesz do klienta i kiedy tak naprawdę digital marketing okaże się w pełny efektywny.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu