Przemysł lotniczy coraz chętniej inwestuje w rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością. I to bez względu na rolę, jaką mają pełnić oraz rodzaj konkretnego środka transportu. 

Wykorzystanie AR i VR w lotnictwie

Technologia rozszerzonej rzeczywistości od jakiegoś czasu coraz częściej jest wdrażana w branży lotniczej. Służy zarówno do przeprowadzania szkoleń, konserwacji, jak i projektowania oraz produkcji.

Co ciekawe, badanie Grid Raster wykazało również, że aż 42% respondentów wciąż planuje wykorzystanie tej technologii, a 51% już teraz bada odpowiednie sposoby na jej wdrożenie w swoich działaniach. Dodatkowo, jak twierdzi dyrektor generalny firmy, ten rodzaj technologii pozwala również zaoszczędzić branży lotniczej długich tygodni pracy, kiedy to miałabym ona skupić się, np. na ustawianiu przewodów w samolotach i statkach kosmicznych. 

Projektowanie i produkcja

Również w procesie produkcji i projektowaniu ważny okazuje się udział VR i AR. Przemysł lotniczy wykorzystuje wirtualny świat do nauki pracowników i szkoleń, zanim ci przystąpią do realizowania procesów produkcyjnych w rzeczywistości. 

Ważna jest również naprawa i konserwacja, a tu również dzięki rozszerzonej rzeczywistości, pracownicy mogą odpowiednio kontrolować działanie środków lotniczych, jak i szybko reagować na ewentualnie pojawiające się błędy. 

źródło: unsplash.com

To samo badanie wykazało także przydatność VR i AR podczas procesów produkcyjnych. Aż 83% ankietowanych potwierdziło, że przemysł lotniczy wykorzystuje ten rodzaj technologii na liniach produkcyjnych, 75% do konserwacji, 53% w celu szkoleń pracowników, a 30% podczas projektowania.

Czas na zmiany

Jak w marketingu, tak również w branży lotniczej, ogromny wpływ na bliższy kontakt z AR i VR miał wpływ wirusa COVID-19. Pandemia wręcz zmusiła przemysł lotniczy do skorzystania z nowych form rozwoju branży – aż 39% badanych przyznało się do wdrażania rozwiązań w wyniku pandemii. Natomiast większość zgodziła się, że wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości również wpłynęło na wzrost przychodów o 15-20% i pozwoliło zaoszczędzić pieniądze.

Chociaż przykład ten dotyczy jednej, konkretnej branży, doskonale obrazuje to, w jaki sposób nowe technologie mogą wpływać na poprawę jakości pracy. Warto inwestować w takie rozwiązania, które usprawnią pracę firmy i znacznie wpłyną na obniżenie kosztów. A właśnie takie możliwości niesie za sobą wdrożenie VR i AR. 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu