Z reklamami najczęściej stykamy się na Facebooku i Youtubie. Najchętniej klikamy w te, które pojawią się na Snapchacie i Periscope. Te dwie platformy darzymy również największym zaufaniem.
“Social Media 2015” to podsumowanie mediów społecznościowych w Polsce, które realizowane jest przez agencję badawczo – analityczną IRCenter.
1. Z reklamami najczęściej stykamy się na Facebooku
Z reklamami na Facebooku stykamy się najczęściej. 67% ankietowanych zetknęło się z reklamą w ciągu ostatniego miesiąca. Na drugim miejscu znalazł się Youtube, który nie pozostaje w tyle. 63% uczestników badania przyznało, że spotkało się z reklamą. 7% (na Facebooku i Youtubie) ankietowanych przyznało, że widziało reklamę i w nią kliknęło. Ostatnie miejsce na podium należy do portali internetowych. Jak wynikło z badania, najrzadziej widzimy reklamy na Instagramie, Linkedin oraz Periscope. Może i najrzadziej mamy styczność z reklamami na tych platformach, ale najchętniej w nie klikamy. Aż 17% ankietowanych przyznała, że widziała reklamę na Periscope i w nią kliknęła. Tą samą czynność wykonało również dużo osób na Snapchacie (12%) oraz na Insatgramie (9%).
2. Czy ufamy reklamom?
Co czwarty internauta ufa reklamom w mediach społecznościowych (przynajmniej w jednym z jego obszarów). Odsetek ten zwiększa się do co drugiego internauty jeśli weźmiemy pod uwagę osoby,które jednocześnie darzą zaufaniem mailing.
3. Reklamom, z których źródeł najbardziej ufamy?
Użytkownicy największym zaufaniem obdarzyli reklamy wyświetlane na Periscope (39%) oraz na Snapchacie (31%). Czyli w przestrzeniach, w których aby zobaczyć reklamę najpierw trzeba śledzić markę.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!