Bezpieczeństwo plików – jak zrobić skuteczny backup swoich danych?
Utrata danych może boleć. Zwłaszcza gdy dotyczy ona efektów ciężkiej, wielomiesięcznej pracy.
Utrata danych może boleć. Zwłaszcza gdy dotyczy ona efektów ciężkiej, wielomiesięcznej pracy.
Artykuł przygotowany we współpracy z nazwa.pl
Dane pod postacią plików zaczęliśmy przechowywać od momentu upowszechnienia się komputerów osobistych. Coraz częściej stanowią one zamiennik formy papierowej. Na dyskach twardych w postaci cyfrowej trzymamy notatki, zdjęcia, ważne dokumenty, umowy, raporty, materiały do pracy oraz dla naszych klientów. Niestety często zapominamy o tworzeniu regularnych kopii zapasowych, co oznacza, że dane zgromadzone na dyskach twardych to jedyne egzemplarze, które po uszkodzeniu lub usunięciu stracimy bezpowrotnie.
Choć nikt z nas na co dzień nie skupia się na takim scenariuszu, sytuacji grożących utratą danych jest wbrew pozorom sporo. Do najczęstszych należą:
Wszystkie powyższe zdarzenia generują dużą ilość stresu i mogą nieść za sobą poważne konsekwencje. Nie tylko ryzykujemy wieloletni dorobek, np. kolekcje zdjęć rodzinnych, ale możemy również być postrzegani jako osoby nieprofesjonalne, gdy utracimy dostęp do ważnych danych firmowych, np. naszych klientów.
Na szczęście w każdej trudnej sytuacji można znaleźć rozwiązanie. W naszym przypadku będzie to odpowiednio często wykonywana kopia zapasowa najważniejszych plików, znajdujących się na komputerze.
Backup to pojęcie, z którym warto się dobrze zaznajomić. Dzięki niemu, gdyby wydarzyła się jedna z opisanych wyżej sytuacji, jesteśmy w stanie odzyskać wszystkie nasze dane i kontynuować pracę niemalże od momentu, w którym została ona przerwana.
Jak zrobić taki backup? W najprostszej formie wystarczy nam pojemny pendrive lub zewnętrzny dysk twardy, na który będziemy regularnie kopiowali wszystkie ważne pliki. Wówczas musimy jednak sami albo pamiętać o regularności, albo skorzystać z jednej z istniejących aplikacji pozwalających ustalić harmonogram tworzenia kopii.
Dyski twarde mają jednak tendencję do psucia się, dlatego aby backup był skuteczniejszy, warto wykonać go na infrastrukturze zewnętrznej, budowanej specjalnie pod tego typu działania.
Wiele mówi się ostatnio o wykorzystaniu tzw. chmury obliczeniowej, czyli miejsca na serwerach, na których bezpiecznie możemy przechowywać nasze pliki. W chmurze działa większość aplikacji, które mamy na naszych smartfonach. Działa tak również poczta elektroniczna, a także wiele narzędzi do wykonywania regularnych backupów.
Jednym z nich jest Cloud Backup od nazwa.pl. Oferuje on aż 1 TB miejsca dla każdego użytkownika pracującego na komputerze z systemem Microsoft Windows w wersjach 7 lub 10.
Aby móc skorzystać z takiego systemu tworzenia kopii zapasowej, wystarczy ściągnąć i zainstalować specjalną aplikację, w której w bardzo łatwy sposób ustawimy szczegółowy harmonogram oraz zakres backupu. I to wystarczy, gdyż cała reszta dzieje się automatycznie w tle.
Cloud Backup zapewnia szyfrowanie danych przesyłanych z naszego komputera na serwery nazwa.pl, dzięki czemu mamy pewność, że nie trafią one po drodze w niepowołane ręce. Dodatkowo, w przeciwieństwie do backupu robionego na zewnętrznym dysku, nie musimy każdorazowo pamiętać o jego podpięciu. Wystarczy, że nasz komputer ma połączenie z Internetem, a całość odbywa się w tle, całkowicie automatycznie.
Wspomniałem wcześniej, że dyski twarde lubią się psuć. Co więc się stanie z naszymi danymi w Cloud Backup w momencie, gdyby dyski serwera uległy awarii? W takiej sytuacji dane odtwarzane są z… dodatkowego backupu, jaki nazwa.pl wykonuje i przechowuje w osobnym, bezpiecznym miejscu.
Skorzystanie z możliwości, jakie daje nam tworzenie kopii zapasowej w chmurze, sprawia, że zyskujemy pewność bezpieczeństwa naszych danych w każdej sytuacji. Nieważne, czy jest to awaria dysku twardego, wirus, czy celowy atak hakerski. Pliki przechowywane w Cloud Backup możemy w prosty sposób odzyskać i przekopiować na nowy komputer bądź świeżo postawiony system. Dzięki temu zarówno pieczołowicie zbierana kolekcja zdjęć, jak i wszystkie cenne dokumenty będą stale w naszym zasięgu. Bez względu na zagrożenia czyhające na nas na każdym kroku.
Regularny backup danych chroni nas przed nieprzyjemnymi sytuacjami wynikającymi z utraty dostępu do plików. Z tego powodu kluczową kwestią jest stworzenie systemu, dzięki któremu wszystkie ważne dane będą regularnie kopiowane do bezpiecznego miejsca umożliwiającego następnie ich łatwe odzyskanie.
W Cloud Backup otrzymujemy 30-dniowy okres testowy, podczas którego możemy sprawdzić jego obsługę, przydatność oraz podjąć decyzję o ewentualnym zakupie pełnej wersji.
Dbanie o bezpieczeństwo plików to sprawa kluczowa, zwłaszcza w dobie częstych ataków ransomware oraz wielu innych zagrożeń powstałych dzięki rozwojowi nowych technologii. Lepiej więc chronić nasze pliki, aby w przypadku awarii czy innych okoliczności móc spać spokojnie.
Czytelnicy marketinglink.pl mogą aktywować usługę Cloud Backup na okres 12 miesięcy z 50 % rabatem! Wystarczy tylko kliknąć w poniższy link i złożyć zamówienie na stronie nazwa.pl!
https://www.nazwa.pl/kod/se29-8677-5748
Termin ważności kodu rabatowego: 31 września 2020 roku
Artykuł przygotowany we współpracy z nazwa.pl
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend