Sklepy internetowe od dawna mogły sobie pozwolić na zaawansowany monitoring działań swoich klientów podczas zakupów on-line. Tradycyjne sklepy już wkrótce mogą zniwelować tą znaczącą przewagę, dzięki nowej platformie analitycznej Indoor Trax.

Specjalna platforma stworzona przez firmę CHERRY, pozwala na precyzyjny monitoring, a w dalszej kolejności analizę, zachowań osób odwiedzających placówki handlowe. Jest to możliwe dzięki systemowi, który poprzez sieci Wi-Fi, sensory czy kamery 3D, anonimowo zbiera dane dotyczące klientów centrów. Następnie dane te są przetwarzane poprzez specjalny system informatyczny w oparciu o liczne algorytmy. Dzięki temu zbiory danych w formie statystyk i specjalnych raportów docierają do najemców i zarządców.

Zarządcy centrów handlowych otrzymują, już w standardowym raporcie, dane dotyczące tego gdzie i kiedy przebywają klienci, a także czasu trwania wizyty oraz jej częstotliwości i powtarzalności. Dodatkowo system monitoruje liczbę i natężenie ruchu w poszczególnych przestrzeniach centrum, jak również to czy klienci zaglądający do sklepu robią to po raz pierwszy czy powracają kolejny raz. Tak przygotowane dane to doskonały sposób aby przekonać się, jak powinna być ustalana i różnicowana stawka czynszu dla najemców, w zależności od natężenia ruchu w danych partiach centrum handlowym bądź też sprawdzenia skuteczności kampanii promocyjnych obowiązujących w placówce.

Korzyści z systemu odnieść mogą także najemcy. Przygotowywany dla nich raport to odpowiedź na pytania, które nurtują managerów nie jednego sklepu, będące porównywalne z tymi, które branży e-commerce oferują popularne narzędzia analityczne.

Z raportu dowiedzieć się można m.in., jaki odsetek wszystkich klientów centrum handlowego odwiedza dany sklep, jaka liczba klientów w ciągu danego okresu przechodzi przed witryną sklepu i jaki odsetek tej liczby wchodzi do środka. Ale to nie wszystko. W ramach systemu możliwe jest również otrzymywanie informacji o tym jaki procent klientów danego sklepu odwiedzało podczas tej samej wizyty w centru handlowym inne sklepy. I jakie dokładnie były to sklepy.

To między innymi dzięki właśnie tym danym, managerowie sklepu, otrzymują statystyki dotyczące ruchu klientów czy też porównanie jak atrakcyjna dla klientów jest oferta danej placówki w stosunku do ofert innych sklepów w tej samej branży. Oprócz tego – po zbudowaniu behawioralnego profilu kupujących – mogą oni również dostosować i zoptymalizować oferty dla danego klienta.

System oferowany przez firmę CHERRY oddaje także w ręce najemców narzędzie ofertowo – lokalizujące, które pozwala klientom na dokonanie upragnionego zakupu za pomocą aplikacji. Tym samym Indoor Location Tracking powinno umożliwić optymalne dopasowanie oferty centrum handlowego do profilu osób, które je odwiedza.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu