Artykuł Partnera

Żeby strona internetowa odpowiednio funkcjonowała, musi generować ruch internautów. To jednak zależy od wielu czynników. Niekiedy ktoś wpadnie na pomysł, który jest tak rewolucyjny, że internauci sami między sobą przesyłają informacje o danej usłudze i bez żadnego specjalnego przygotowania, portal generuje ogromny ruch i wyświetla się jako pierwszy w wynikach wyszukiwarki. 

Jednak coś takiego dzieje się niesamowicie rzadko i znakomita większość właścicieli stron internetowych, którzy chcą, żeby ich portale wyróżniły się na tle konkurencji, powinni sami zadbać o to, żeby mieć lepsze pozycjonowanie. Profesjonalna agencja link building zadba o to, przeprowadzając odpowiednie działania, mające na celu zwiększenie widoczności witryny i wysunięcie się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co będzie miało bezpośredni wpływ na liczbę wejść.

Czym właściwie jest SEO i dlaczego warto o nie zadbać?

Internetem rządzą wyszukiwarki internetowe i to, w jaki sposób interpretują strony internetowe. Najpopularniejsze serwisy jak Google starają się wybierać wyniki w taki sposób, żeby poszukujący otrzymał jak najbardziej dopasowane wyniki. Brane są pod uwagę takie kwestie jak:

  • język strony, 
  • występowanie słów kluczowych w miejscu docelowym, 
  • jakość strony, 
  • ruch innych użytkowników. 

Jeśli te wszystkie warunki się zgadzają, portal jest odpowiednio wysoko klasyfikowany i osoba poszukująca konkretnych usług lub produktów, po wpisaniu danego słowa kluczowego na jednej z pierwszych pozycji otrzyma właśnie tę stronę, a nie inną.

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO) polega usprawnieniu trzech z wyżej wymienionych czynników. Właściciel portalu powinien skorzystać z usług ekspertów. Dokonają oni odpowiedniej analizy i zaproponują, jakie treści zamieszczać na swojej witrynie oraz z jakich słów kluczowych korzystać. Dzięki temu spełniony zostanie podstawowy warunek, dzięki któremu wyszukiwarka będzie miała się do czego odnieść.

Kluczowym krokiem będzie zadbanie o rozpoznawalność i ruch na danej stronie. Za to odpowiada link building, czyli strategia działania, która wykorzystuje potencjał innej, powszechnie szanowanej strony, do zwiększenia rozpoznawalności promowanej witryny. To skomplikowany proces, który najlepiej jest zlecić zewnętrznej agencji, która ma odpowiednie doświadczenie i kontakty, dzięki czemu będzie w stanie przeprowadzić rozbudowaną i skuteczną kampanię.

Jak wygląda proces link buildingu?

Marketing internetowy tego typu cechuje się wysoką skutecznością działaniem przez długi okres, ale na efekty należy trochę poczekać. Czas, w którym opublikowany artykuł zaczyna przynosić zamierzone rezultaty, zależy także od poprawności przeprowadzonej kampanii. Publikowane treści powinny z jednej strony być interesujące dla odbiorcy na stronie docelowej, ale z drugiej powinny subtelnie nawiązywać do oferty lub produktów oferowanych na promowanej witrynie. Dlatego zaleca się skorzystać z usług profesjonalistów, którzy dokładnie wiedzą, co trzeba zrobić, żeby wykorzystać pełen potencjał danej witryny.

Kampania opierająca się na budowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem link buildingu obejmuje:

  1. Wyszukanie zewnętrznych portali o odpowiednim ruchu generycznym.
  2. Opracowanie najistotniejszych słów kluczowych dla strony promowanej.
  3. Napisanie wysokiej jakości artykułu, który będzie zawierał konkretne słowo kluczowe z odnośnikiem.

Wszystkim zajmuje się profesjonalna agencja. Właściciel strony jedynie dogaduje wszystkie szczegóły dotyczące celów swojej działalności oraz budżetu kampanii. W praktyce im więcej takich publikowanych treści tym szybsze i intensywniejsze będą efekty. Warto zainwestować w link building, bo to aktualnie najlepszy sposób marketingu internetowego, jeśli weźmie się pod uwagę cenę/do efektów. Koszt kampanii będzie niewspółmiernie niższy w porównaniu do klasycznych reklam internetowych.

Usprawnienie ruchu internetowego

Działania z zakresu SEO mają na celu zwiększenie ruchu generycznego na stronie, który z czasem będzie samoczynnie napędzał jakość witryny „w oczach” algorytmów wyszukiwarki. Dlatego, jeżeli uda się już zbudować odpowiednią pozycję, to efekty mogą utrzymywać się przez miesiące, a nawet lata. Dlatego, jeżeli ktoś tylko zauważy, że jego portal nie generuje odpowiedniego ruchu, a pozycja w wynikach wyszukiwania jest niska, to nie ma się co zastanawiać – optymalizacja SEO będzie obowiązkowa. Tylko w ten sposób można skutecznie wyprzedzić konkurencję, która w sieci występuje praktycznie zawsze – w końcu Internet składa się już około 2 miliardów portali.

Artykuł Partnera


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu