Co z tymi SMS-ami? Chcemy je otrzymywać czy nie bardzo?

fot. © Denys Prykhodov - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Denys Prykhodov - bank zdjęć Fotolia.com

Komunikacja SMS, o której już pisaliśmy jako o narzędziu z niezwykłym potencjałem i możliwościami zaangażowania konsumentów, dla wielu nadal wydaje się być zbędna. Wydawać by się mogło, że konsumenci nie chcą otrzymywać ofert czy informacji o promocjach lub nowych produktach drogą SMS-ową, jednak jak pokazują najnowsze badania „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przeprowadzone przez platformę serwerSMS.pl, jest zupełnie inaczej.

Kobiety – świadome konsumentki

Nie bez powodu zaczynamy od doprecyzowania zachowań kobiety jako konsumentki świadomej. Według raportu, niemalże połowa respondentek chciałaby otrzymywać informacje tekstowe na temat nowych promocji, a ponad połowa, bo aż 60% ankietowanych kobiet przyznała, że chętnie otwierałaby informacje SMS-owe na temat odzieży/ obuwia/ akcesoriów. Powiadomienia na tematy związane z kulturą i rozrywką znalazły się na trzeciej pozycji z wynikiem 35%. Co ciekawe, usługi fryzjerskie oraz kosmetyczne, a także oferty związane z produktami spożywczymi i restauracjami uplasowały się na końcu kolejki.

Jak podaje serwerSMS.pl: Wiadomości SMS pozwalają na zapoznanie klienta z nowościami, jak również mogą stać się jednym ze sposobów na znalezienie najbardziej atrakcyjnej oferty – mówi Tomasz Żelazny z  OleOle.pl, jednego z największych sklepów działających w branży RTV/AGD. – Jest to możliwe np. dzięki zniżkom, które otrzymują klienci z okazji urodzin, czy też organizowanym przez sklepy konkursom – dodaje Żelazny.

sms marketing raport

Aktualności w sklepach mile widziane

Według analizy, aż 47,3% ankietowanych chciałoby dostawać informacje związane z promocjami/ wyprzedażami/ aktualnościami ze sklepu raz w tygodniu. Im większa częstotliwość komunikatów SMS, tym mniejsze zainteresowanie nimi. Jest to dość oczywiste – w marketingu SMS nie chodzi przecież o nagabywanie swoich konsumentów, ale o zdobywanie ich zaangażowania.

sms marketing komunikacja raport

Praktyczne informacje przede wszystkim

Najwięcej, bo prawie 56-procentowym poparciem cieszą się wiadomości SMS, informujące o rabatach na dane zakupy czy usługi. To właśnie tego typu komunikatów najchętniej oczekują respondenci. Generalnie, wiadomości, które dotyczą rabatów i promocji są tymi, w których znajduje się klucz do zaangażowania konsumenta. Drugi produkt gratis, darmowy dodatek do zakupów czy bon na kolejne zakupy – tych wiadomości oczekują klienci najbardziej.

sms marketing promocja

Trudno się dziwić powyższym wynikom przeprowadzonego badania – klienci i użytkownicy naszych produktów czy usług, jak większość ludzi na świecie, bardziej lubi dostawać aniżeli wydawać, zwłaszcza pieniądze. Dlatego też warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej działania, dzięki którym klient nie tylko wejdzie do naszego sklepu i dokona zakupu, ale również do niego wróci kolejny raz i zachęci również do tego swoich znajomych. Należy wziąć pod uwagę, że obecnie klienci są niezwykle świadomi tego, czego oczekują i co im się należy, dlatego nie powinno się ich bagatelizować i stereotypizować, zwłaszcza w przypadku kobiet, które co rusz udowadniają, że dziś kobieta jest mądra, wykształcona i wie, czego oczekuje.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.