Artykuł znajduje się poniżej reklamy

Najnowszy raport FINITE dotyczący content marketingu B2B pokazuje, że marki nie są w stanie tworzyć wystarczającej liczby treści. Co więcej, tylko 26% respondentów uważa, że dociera do właściwych odbiorców. 

Badania FINITE

Badaniem objęło ponad 600 sprzedawców technologii B2B. Wyniki pokazały, że zainteresowanie content marketingiem nie spada, a wręcz rośnie z każdym kolejnym rokiem. Natomiast na tej drodze związanej z marketingiem treści, znajduje się wiele pułapek i wiele przeszkód. Wśród nich wyzwania dotyczące stworzenia odpowiednio dużej liczby treści, dotarcie do właściwych odbiorców czy zdefiniowanie i zmierzenie sukcesu.

Content marketing, jak również wszelakie działania będące w sferze online, zyskały ostatnio na wartości za sprawą panowania wirusa COVID-19. Dlatego też, również firmy B2B musiały mocniej uwierzyć w siłę treści cyfrowych. Jednak na tym polu nie wszystko wygląda dobrze. Raport wykazał bowiem, że 35% marketerów nie jest w stanie tworzyć tyle treści, ile potrzebują odbiorcy. Co więcej, tylko ponad 26% twierdzi, że dociera o właściwych odbiorców, a 16% mierzy ROI, a 18% nigdy nie zdefiniowało czynników świadczących o efektywności a 43% ma zdefiniowane KPI. Jednak z drugiej strony, 68% marketerów wierzy w słuszność decyzji o przejściu na marketing treści.

SEO- czy marketerom to potrzebne?

Na to samo pytanie odpowiedzi szukali twórcy raportu. W rezultacie, okazało się, że jedynie 70% marketerów uważa, że SEO jest lub może być znaczącym elementem dotarcia do klienta. A jak wiadomo, dobre SEO jest równe dobremu pozycjonowaniu się w przeglądarkach. To natomiast, otwiera drogę do źródeł, produktów lub usług danej marki czy firmy.


Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Co więcej, dobre wykorzystanie SEO wcale nie oznacza nachalności, czy też słabej treści materiału dla firm, a jedynie pomoc w zaprezentowaniu się szerszemu gronu odbiorców.

Content marketing. Czy warto?

W czasach, gdy porozumienie się z klientem online ma zupełnie inne znaczenie niż miało to miejsce przed pandemią, odpowiedź jest jedna- oczywiście, że warto. Przede wszystkim, dzięki content marketingowi, konsument może uzyskać informacje na temat produktu czy usługi od samego specjalisty. Dodatkowo, taka forma wiedzy utwierdza potencjalnego klienta w przekonaniu, że marka zna się na rzeczy i jest specjalistą w swojej dziedzinie. I wreszcie na koniec, najczęściej nie jest to marketing związany z nachalnym atakowaniem użytkowników w sieci.

Mimo wszystko, najnowszy raport FINITE nie napawa optymizmem, a pokazuje jak wiele jeszcze nauki jest przed marketerami. Dlatego powinniśmy dążyć do tego, aby dzięki naszym działaniom, tych proporcji było jak najmniej.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu