Custom publishing- pojęcie pojawiające się co jakiś czas jak grom z jasnego nieba! Niegdyś co prawda używało go się znacznie częściej, dziś, w dobie rozwoju social mediów, wyparł je nieco content marketing. Ale czy nie warto wciąż w niego inwestować? I czym dokładnie jest custom publishing?

Custom publishing, czyli co?

Jeżeli od swoich kolegów z branży usłyszałeś termin custom publishing to zapewne wiesz, że odnosi się on do wydawania treści w różnych formach, np. poprzez gazetę, książki, czy publikacje wideo. Te produkty wydawnicze, możemy podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne dotyczą wydania, np. filmu wideo dla swoich pracowników, aby lepiej zintegrować zespół lub poinformować ich o bieżącej wiedzy dookoła branży, w której pracują. Zewnętrzne natomiast, jak sama nazwa wskazuje, kierowane są do osób będących poza naszą firmą, tj. klientów, partnerów, jak również zwykłych odbiorców naszych treści. Dzięki temu, marka, która zdecydowała się wydać, np. czasopismo skierowane do odbiorcy zewnętrznego, nawiąże z nim relacje. Poza tym, między słowami, zachęci do kupna takich produktów lub usług, jakie w dużej mierze sama sprzedaje. Często również takie marki postrzegane są jako specjaliści we własnej dziedzinie.

Kto powinien odpowiadać za wydawnictwo?

źródło: shutterstock.com

Decydując się na custom publishing, powinieneś pomyśleć również o zespole, który mógłby wykonać to zadanie. Zastanów się kto wśród Twoich pracowników mógłby sprawdzić się w roli redaktora naczelnego, autora, kto sprawdzi te teksty pod kątem edytorskim i kto mógłby zająć się grafiką i “poskładaniem” treści w jedną, spójną całość. Jeżeli nie masz wśród swoich współpracowników takich osób, masz dwa wyjścia. Pierwszym z nich jest zatrudnienie nowych osób, które mogłyby zająć się działaniami związanymi z custom publishingiem, albo po prostu zlecić to firmie zewnętrznej, czyli agencji custom publishingowej. Na tę drugą, outsorcingową opcję decyduje się zdecydowanie więcej firm, gdyż jest to znacznie tańsze rozwiązanie.

Czy warto się angażować w custom publishing?

Odpowiemy zatem pytaniem na pytanie: A czy Ty nie chciałbyś dostać gazety o najnowszych trendach w danej branży? No właśnie! Zatem sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Custom publishing daje Ci również nawiązania interakcji i relacji z klientami, którzy są lub staną się stałymi czytelnikami. Wyróżnisz się także na tle innych treści, które publikowane są szybko i w dużych ilościach. Jedyne co musisz zrobić to zaangażować się w rzetelność produkowanych treści, jasnym przekazie i starać się skupić uwagę odbiorcy na Twoim wydawnictwie. Jeżeli tak się stanie, możesz naprawdę bardzo dużo zyskać.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu