Czym jest trade marketing?
Czym jest trade marketing i dlaczego nie tylko powinieneś znać to pojęcie, ale także starać się je wdrożyć?
Czym jest trade marketing i dlaczego nie tylko powinieneś znać to pojęcie, ale także starać się je wdrożyć?
Trade marketing jest dość popularnym pojęciem, a na pewno bardzo pożądanym. Wiele firm się nim wspomaga, a co najmniej drugie tyle oferuje liczne konferencje, szkolenia i pomoc w tej dziedzinie handlu. Co powinniśmy o nim wiedzieć?
Trade marketing to inaczej marketing handlowy. Dzięki niemu, możliwe jest wytworzenie takiego szeregu działań, które nie tylko zwiększą sprzedaż, ale również wpłyną na ekspozycję produktu w dystrybucji, czy utrzymaniu dobrych relacji z kanałami dystrybucji.
Co więcej, trade marketing jest również odpowiedzialny za powiązanie konkretnego producenta z punktem sprzedaży, a to w rezultacie łączy się z większą widoczność na rynku. Pozwala on również utrzymać pozycję WIN-WIN we współpracy z partnerami.
Jednym z głównych powodów, dla których warto wprowadzić trade marketing jest możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją. Dzięki skutecznej promocji i stworzeniu dobrego planu promocji, możliwe jest dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Wszystko dlatego, że nasz udział na rynku wzrośnie. Wiadome jest, że im lepsza widoczność na rynku, tym lepsza sprzedaż, a zatem dochody z niej również odnotują wzrost.
Trade marketing, pozwala również na stworzenie takiej sieci dystrybucji, które będzie odpowiednia i atrakcyjna dla konkretnego producenta, Wszystko oczywiście powinno odbywać się w obrębie danej branży, co również umocni pozycję na rynku danego sklepu, produktu, itd.
Mówiąc o korzyściach, należy również wspomnieć o relacjach między partnerami, a także takimi podmiotami, które działają w produkcji i dystrybucji konkretnego produktu.
W tym celu możemy albo zatrudnić kogoś, kto zajmuje się trade marketingiem bądź skorzystać z pomocy outdoorowej. Wówczas, otrzymamy pomoc, która przyniesie wyżej opisane efekty. Działania, jakie zostaną podjęte przez taką osobę bądź firmę, powinny obejmować zakres analizy i badań rynku, a także sprzedaży i konkurencji. Badania te, pozwolą na zapoznanie się z panującymi trendami, ale także zobrazują nam wszelkie formy działania naszej konkurencji. Dodatkowo, mogą również zostać wykorzystane materiały POS, które pozwolą wesprzeć sprzedać produktów. Do tych materiałów należą: roll up’y, ulotki, broszury, itd. Należy jednak pamiętać, że aby posiadać takie materiały promocyjne, należy pierwotnie zająć się ich koordynacją.
Wszystkie działania, powinny być wprowadzane stopniowo i zgodnie z profilem organizacji, a także produktu, który chcemy sprzedać.
Zdecydowanie tak. Dla dużych firm jest to możliwość zwiększenia grona odbiorców, a także próba dowiedzenia się, w jaki sposób jest ona widziana na rynku. Dla małych firm, trade marketing staje się formą dotarcia do nowych klientów i wybicia się ponad to, co proponuje konkurencja.
W dodatku trade marketing może być również dobrym źródłem wiedzy dla każdego, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z własnym biznesem. Dzięki tej opcji, biznes może być budowany świadomie, a działania marketingowe będą bardziej przemyślane i dokładne.
Przeczytaj również: Utrzymanie klienta – jak zadbać o tych, którzy już kupili?
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend