Czym jest trade marketing i dlaczego nie tylko powinieneś znać to pojęcie, ale także starać się je wdrożyć?

Trade marketing jest dość popularnym pojęciem, a na pewno bardzo pożądanym. Wiele firm się nim wspomaga, a co najmniej drugie tyle oferuje liczne konferencje, szkolenia i pomoc w tej dziedzinie handlu. Co powinniśmy o nim wiedzieć?

Co to jest trade marketing?

Trade marketing to inaczej marketing handlowy. Dzięki niemu, możliwe jest wytworzenie takiego szeregu działań, które nie tylko zwiększą sprzedaż, ale również wpłyną na ekspozycję produktu w dystrybucji, czy utrzymaniu dobrych relacji z kanałami dystrybucji.

Co więcej, trade marketing jest również odpowiedzialny za powiązanie konkretnego producenta z punktem sprzedaży, a to w rezultacie łączy się z większą widoczność na rynku. Pozwala on również utrzymać pozycję WIN-WIN we współpracy z partnerami.

Jakie korzyści niesie za sobą wprowadzenie trade marketingu?

Jednym z głównych powodów, dla których warto wprowadzić trade marketing jest możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją. Dzięki skutecznej promocji i stworzeniu dobrego planu promocji, możliwe jest dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Wszystko dlatego, że nasz udział na rynku wzrośnie. Wiadome jest, że im lepsza widoczność na rynku, tym lepsza sprzedaż, a zatem dochody z niej również odnotują wzrost.

Trade marketing, pozwala również na stworzenie takiej sieci dystrybucji, które będzie odpowiednia i atrakcyjna dla konkretnego producenta, Wszystko oczywiście powinno odbywać się w obrębie danej branży, co również umocni pozycję na rynku danego sklepu, produktu, itd.

Mówiąc o korzyściach, należy również wspomnieć o relacjach między partnerami, a także takimi podmiotami, które działają w produkcji i dystrybucji konkretnego produktu.

Jak rozpocząć przygodę z trade marketingiem?

W tym celu możemy albo zatrudnić kogoś, kto zajmuje się trade marketingiem bądź skorzystać z pomocy outdoorowej. Wówczas, otrzymamy pomoc, która przyniesie wyżej opisane efekty. Działania, jakie zostaną podjęte przez taką osobę bądź firmę, powinny obejmować zakres analizy i badań rynku, a także sprzedaży i konkurencji. Badania te, pozwolą na zapoznanie się z panującymi trendami, ale także zobrazują nam wszelkie formy działania naszej konkurencji. Dodatkowo, mogą również zostać wykorzystane materiały POS, które pozwolą wesprzeć sprzedać produktów. Do tych materiałów należą: roll up’y, ulotki, broszury, itd. Należy jednak pamiętać, że aby posiadać takie materiały promocyjne, należy pierwotnie zająć się ich koordynacją.

Wszystkie działania, powinny być wprowadzane stopniowo i zgodnie z profilem organizacji, a także produktu, który chcemy sprzedać.

Czy trade marketing jest dobry dla każdego rodzaju firm?

Zdecydowanie tak. Dla dużych firm jest to możliwość zwiększenia grona odbiorców, a także próba dowiedzenia się, w jaki sposób jest ona widziana na rynku. Dla małych firm, trade marketing staje się formą dotarcia do nowych klientów i wybicia się ponad to, co proponuje konkurencja.

W dodatku trade marketing może być również dobrym źródłem wiedzy dla każdego, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z własnym biznesem. Dzięki tej opcji, biznes może być budowany świadomie, a działania marketingowe będą bardziej przemyślane i dokładne.

Przeczytaj również: Utrzymanie klienta – jak zadbać o tych, którzy już kupili?


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu