Aktualizacja Google Maj 2020 – właśnie wczoraj nastąpił dzień wdrażania tego systemu. Ile to potrwa? Co zmieni w wyszukiwaniach i jak wpłynie na pozycjonowanie?

Informacja Google na temat aktualizacji

Swoje podstawowe aktualizacje rdzenia Google rodzi kilka razy w roku. Teraz, jak informuje Google na swoim koncie na Twitterze, przyszedł czas na kolejną, aktualizację Google Maj 2020.

Jak widać w powyższym poście, wskazówki dotyczące obsługi wyszukiwarki nie zmienią się. Aktualizacja ma bowiem za zadanie uporządkowanie wyników wyszukiwań tak, aby te najlepsze pozycje znajdywały się na samym szczycie listy. Google zaczęło wdrażać ją już wczoraj, a jak czytamy na blogu firmy, może ona potrwać nawet do kilku tygodni. Wtedy to, możemy odnotować znaczny spadek ruchu na stronie lub wręcz przeciwnie – wzrost.

Google i jego wskazówki

Jak twierdzi gigant, nowe wskazówki nie są konieczne, gdyż aż tak dużo się nie zmieni. Dodaje również, że gdyby widział taką konieczność, powtórzyłby wysyłanie porad do webmasterów. Wszystko co może zrobić osoba obsługująca strona to zoptymalizować odpowiednio treści, gdyż wyżej będą się pozycjonowały te strony, które do tej pory miały na to mniejsze szanse. Jeżeli natomiast taka odpowiedź nie jest dla Ciebie odpowiednio wystarczająca, możesz zapoznać się z nimi w odpowiednim dokumencie. Zatem wszystko co możemy zrobić na ten moment, to lepiej zadbać o nasze przyszłe treści, jak również postarać się poprawić poprzednie, jeżeli jest to możliwe. Obok tego, Google proponuje również zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • dotyczących treści i jakości, np.: Czy nagłówek i / lub tytuł strony zawierają opisowe i pomocne streszczenie treści? ; Czy to jest strona, którą chcesz dodać do zakładek, udostępnić znajomym lub polecić?Czy treść zawiera oryginalne informacje, raporty, badania lub analizy?
  • pytania eksperckie, np. : Czy treść nie zawiera łatwych do zweryfikowania błędów rzeczowych?Czy te treści zostały napisane przez eksperta lub entuzjastę, który dobrze zna ten temat?Czy możesz czuć się swobodnie, ufając tej zawartości w kwestiach związanych z pieniędzmi lub życiem?
  • pytania dotyczące pracy nad stroną, np. : Czy treść wyświetlana na urządzeniach mobilnych jest wyświetlana dobrze? ; Czy treść nie zawiera błędów ortograficznych ani stylistycznych?
  • pytania porównawcze, np. : Czy treść ma istotną wartość w porównaniu z innymi stronami w wynikach wyszukiwania?

Google twierdzi, że odpowiedź na zestaw tych pytań pomoże lepiej zrozumieć wszelaki wpływ na algorytmy, które właśnie teraz zostały zaktualizowane. Dla marek zatem, jest to dobry czas na to, aby lepiej przyjrzeć się swoim treściom oraz stronie technicznej swoich urządzeń. Być może efekt tej aktualizacji nie będzie zadowalający dla wszystkich, ale na pewno pomoże zyskać zupełnie nowe spojrzenie na kwestie związane z algorytmami od Google oraz naszymi treściami tworzonymi pod SEO.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu