Statyczna, nudna i już trochę niemodna reklama w tradycyjnej gazecie została właśnie odświeżona i uwspółcześniona. W izraelskiej gazecie Ford umieścił interaktywną reklamę swojego nowego modelu Forda Explorera.

Na pierwszy rzut oka: “reklama jak reklama” – można stwierdzić. Tradycyjna, zachowująca wszystkie właściwości reklamy papierowej. Jednak na każdej ze stron reklamowych widnieje przez niektórych lubiany, przez niektórych znienawidzony – kod QR. Otwiera on drzwi do interaktywnej formy zaangażowania, które dostępne jest z poziomu zwykłego, analogowego papieru.

Po zeskanowaniu kodu QR, ekran naszego smartfona staje się częścią treści reklamowej. Zależnie od wersji, telefon zamienia się w parkujący na dwa sposoby nowy model Forda. W trzeciej wersji, przez otwartą klapę bagażnika, możemy zobaczyć jak i o ile powiększymy bagażnik samochodu składając tylną kanapę.

Pomysł wydaje się ciekawy. Jest podobny do wszędobylskich plakatów na przystankach tramwajowych z kodem QR, jednak w gazetach taki sposób reklamowania nie jest jeszcze tak popularny. Wadą tego rozwiązania jest dosyć duży poziom zaangażowania odbiorcy i konieczność użycia specjalnej aplikacji. Czy to nie przeszkadza w odbiorze reklamy i czy przynosi ona zamierzone efekty? Tego na razie nie wiadomo, ale z pewnością jest to nietypowy i kreatywny sposób promowania nowego produktu marki.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu