Jak mierzymy content marketing? Podsumowanie wyników badania 2021
Na co należy zwracać uwagę podczas mierzenia skuteczności działań w content marketingu?
Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego, a jego realizacją zajęła się firma iSlay.
Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z 6 pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.
„Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy właściciel małej strony www” – wskazuje Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska.
W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?
Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę.
Pełne podsumowanie wyników badania w formie raportu.
Wideozaproszenie do zapoznania się z wynikami badania:
Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska
Tomasz Wileński, CEO iSlay, Członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend