Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.

O badaniu

Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego, a jego realizacją zajęła się firma iSlay.

Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z 6 pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.

„Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy właściciel małej strony www” – wskazuje Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Odsłony i czas jako najpopularniejsze wskaźniki

W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?

  • Najpopularniejszymi sposobami pomiaru zaangażowania są czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon – ponad 78% ankietowanych wybrało te dwa wskaźniki.
  • Badanie głębokości scrollowania strony deklaruje 40% ekspertów marketingu w Polsce, a szybkość scrollowania mierzy 17% ankietowanych – oba wskaźniki zyskują na popularności.
  • Zaledwie 9% respondentów bada udostępnianie treści za pomocą komunikatorów, czyli kluczowego kanału przesyłania linków.
  • Aż 66% ankietowanych nie bada poziomu sztucznego ruchu na stronie oraz występowania crawlerów i botów.
  • Prawie połowa badanych zajmujących się marketingiem internetowym nie bada błędów na zarządzanych przez siebie stronach.

Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę.

Pełne podsumowanie wyników badania w formie raportu

Wideozaproszenie do zapoznania się z wynikami badania:

Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska

Tomasz Wileński, CEO iSlay, Członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu