Jak zwiększyć efektywność wykorzystania powierzchni reklamowej? [case study]
Jedno z największych biur podróży w Polsce – Rainbow, wykorzystało narzędzie DoubleClick do promowania wycieczek Last Minute.
Jedno z największych biur podróży w Polsce – Rainbow, wykorzystało narzędzie DoubleClick do promowania wycieczek Last Minute.
Jedno z największych biur podróży w Polsce – Rainbow, wykorzystało narzędzie DoubleClick do promowania wycieczek Last Minute.
Biuro podróży Rainbow od ponad 25 lat świadczy usługi turystyczne, zapewniając swoim klientom wycieczki w najróżniejsze zakątki Polski, Europy i świata. Firma może pochwalić się wykwalifikowaną i doświadczoną kadrą pilotów, rezydentów, pracowników biur obsługi klienta, call center i marketingu. Rainbow gwarantuje swoim klientom najwyższą jakość usług, a także zgodność oferty z jej realizacją. Należy do Polskiej Izby Turystyki oraz programu Rzetelna Firma oraz jest jednym z założycieli Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.
Jednym ze stałych elementów działań marketingowych Rainbow jest zakup bezpośredni powierzchni reklamowej u kilku wybranych wydawców. Działania te Rainbow realizuje samodzielnie. Polegają one na kilkudniowych akcjach promocyjnych emitowanych w formie graficznej na powierzchniach premium, którymi są strony główne największych polskich portali.
Głównym celem działań podjętych przez Bluerank – agencję odpowiadającą za realizację tej kampanii – była optymalizacja zakupu powierzchni reklamowej oraz dopasowanie przekazu reklamowego do użytkowników portali. By przedstawić efekty, porównaliśmy akcje promocyjne Last Minute realizowane w ciągu 2 wakacyjnych miesięcy. Wzięliśmy pod uwagę działania emitowane na trzech różnych portalach. Każde z nich trwały jeden dzień i wykorzystywały powierzchnię reklamową na stronach głównych tych portali. Połowę działań prowadził Klient, a połowę agencja.
Kampania realizowana była z wykorzystaniem narzędzia DoubleClick Campaign Manager. Dzięki niemu można zarządzać emisją, kreacją, kierowaniem oraz optymalizacją wyników z poziomu reklamodawcy, a nie wydawcy (portalu). To do agencji należy poprawne skonfigurowanie kampanii i zarządzanie jej wyświetlaniem, natomiast rolą wydawcy jest umieszczenie kodów emisyjnych w serwisie. W rezultacie agencja może rotować kreacjami w zależności od np. historii odwiedzania witryny przez użytkownika, czy też jego lokalizacji. Można także podmieniać kreację reklamową w czasie kampanii bez konieczności kontaktu z wydawcą (portalem). Dzięki DoubleClick można zebrać bardzo dużo informacji na temat zachowań użytkowników w witrynie lub w kontakcie z reklamami. W ten sposób Klient ma większą kontrolę nad realizowanymi działaniami i może szybciej reagować na zmiany.
Kampania była kierowana głównie do osób zainteresowanych ofertą Last Minute, zarówno tych, które nie wskazały kierunku wyjazdu lub planowały wypoczynek w konkretnym kraju. Potencjalnymi odbiorcami kreacji reklamowych były także osoby, które przebywały w lokalizacji lotniska i było duże prawdopodobieństwo, że wylecą na wakacje. Wśród nich były także osoby, które w ciągu ostatniego pół roku nie odwiedziły strony www.rainbowtours.pl.
Inspiracją do zrealizowania kampanii z wykorzystaniem DoubleClick Campaign Manager było pytanie, skąd Polacy latają na wakacje. Na podstawie danych z raportu zamieszczonego w serwisie Pasażer.com, Bluerank podzielił Polskę na 11 obszarów, w których uwzględnił miejscowości z liczbą ludności przekraczającą 15 000 mieszkańców. Aby osiągnąć cel, trzeba było zrezygnować z obecnego podziału na województwa skupionego wokół miast wylotowych. Dzięki temu osobom, które przebywały we wschodniej części województwa opolskiego widziały ofertę Last Minute z wylotem z Katowic, natomiast osoby znajdujące się w zachodniej części województwa opolskiego mogły zobaczyć ofertę wylotu z Wrocławia.
Klientowi zależało na promocji konkretnych kierunków, stąd te reklamy miały najwyższy priorytet. Dzięki narzędziu DoubleClick Campaign Manager skonfigurowano logikę wyświetleń i dynamiczny dobór reklam. W przypadku, gdy użytkownik był wcześniej na stronie Rainbow i interesował się wycieczką do Hiszpanii, najpierw widział reklamę Hiszpanii odsyłającą do najtańszych ofert Last Minute dla tego kraju. Jeśli w nią nie kliknął, ale pozostał na portalu, przy kolejnej odsłonie pojawiła się reklama z wylotem z najbliższego lotniska. Osobom najmniej zdecydowanym do wejścia na serwis, podczas kolejnej odsłony proponowano wchodzącą do sprzedaży, nową ofertę wycieczek egzotycznych z rabatem First Minute. Wykorzystano łącznie 250 reklam.
Dzięki działaniom z wykorzystaniem DoubleClick możliwa była efektywna optymalizacja zakupu powierzchni reklamowej. Kampania zasięgowa z wykorzystaniem DoubleClick Campaign Managera pozwoliła:
– zwiększyć wskaźnik konwersji na stronie o 25%. Konwersją było dokonanie w serwisie Rainbowtours.pl kalkulacji wycieczki;
– poprawić jakość sprowadzonego ruchu i zwiększyć zaangażowanie na stronie dzięki dopasowanemu doborowi stron docelowych. W przypadku kampanii realizowanych przez agencję, wskaźnik odrzuceń był mniejszy o 24%;
– zwiększyć świadomość użytkowników na temat możliwości skorzystania z dużego wyboru wycieczek, w przypadku podjęcia decyzji o wylocie z lokalnego lotniska.
Aneta Mondry, Paid Search Director, Bluerank
Marta Ostrowska, PR Specialist, Bluerank
Send this to a friend