Według danych systemu monitoringu reklamy online w poprzednim roku zrealizowano ponad 11 tysięcy działań o charakterze content marketingowym. Najwięcej, bo prawie 3 tysiące, na stronach Grupy RAS Polska.

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w internecie – wynika z opracowania AdReporta na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 roku.

Pomimo pandemii, która negatywnie wpłynęła na rynek reklamowy zwłaszcza w I i II kwartale, w ubiegłym roku zrealizowano w polskim Internecie ponad 11 tysięcy kampanii o „contentowym” charakterze. Zdecydowanie najwięcej, ponad 39% projektów pojawiło się w IV kwartale.

Działania contentowe

Najpopularniejszą formą działań, wykorzystywaną w ponad 56% przypadków, była akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy marką) i artykuł sponsorowany (czyli treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24%. Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16%) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez Wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3%.

Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najcześciej wykorzystywane. Jednak Sekcje Specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marki współpracują bliżej z Wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy – mówi Marcin Popiel, Business Development Manager, AdReport.

Wydawcy treści

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest Ringer Axel Springer Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział miały również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska.

Analizując dane zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Np. zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii „sekcje specjalne” odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl. – mówi Marcin Popiel.

źródło: materiały prasowe

Na podstawie analizy kampanii content marketingowych w różnych branżach sprawdzono, że dominującym segmentem jest handel.

Pełny raport, zawierający szersze informacje statystyczne, analizę najciekawszych case’ów z ubiegłego roku oraz opinie klientów AdReporta nt. Content Marketingu można pobrać za darmo ze strony AdReport.pl

Źródło: informacja prasowa


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski