Wielkość ekranu oraz producent to najważniejsze kryteria, którymi kierują się klienci przy wyborze tabletów. Samsung wciąż jest najpopularniejszą marką, a najchętniej wybieranym rozmiarem ekranu jest 10 cali. Tak wynika z raportu specjalnego Skąpiec.pl, badającego preferencje zakupowe polskich internautów poświęconego tematowi tabletów.

Ze statystyk Skąpiec.pl dowiadujemy się, że w ostatnim kwartale 2013 roku najczęściej używanymi filtrami były: wielkość ekranu i producent. Kwestie te okazały się kluczowe dla prawie 1/4 klientów. Znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się z kolei parametry tabletu związane z komunikacją (13% internautów), sposób łączenia z internetem (8,74% wyszukań), rozdzielczości ekranu (8,44%), system operacyjny (7,85%), pamięć RAM (6,32%), dysk twardy (6,32%) czy rodzaj procesora (1,95%). Cenowo prym pierwszeństwa wiodły tablety do 1000 zł, którym zainteresowanych było aż 70,41% badanych użytkowników.

Szczegółowe wyniki raportu

W okresie od października do grudnia 2013 roku najpopularniejszą wielkością ekranu w tablecie okazało się 10 cali. Urządzeń o właśnie takiej przekątnej wyświetlacza poszukiwało ponad 36% użytkowników porównywarki. Oprócz tego dużym wzięciem cieszyły się ekrany 7- i 9-calowe, które zostały wybrane przez odpowiednio 23,47% i 16,43% internautów.

W przypadku poszczególnych producentów urządzeń, prym wiodą tablety firmy Samsung, którymi zainteresowanie wyraziło 20,67% użytkowników serwisu. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty takich marek jak: Asus(13,73% wyborów internautów), Lenovo (11,56%) czy Apple, któremu udało się osiągnąć wynik 11,56% popularności.

Pozostałe najchętniej wybierane parametry to internet 3G (41,2% grupy badanej), wyposażenie w Wi-fi (70,58%) a obsługa kart GSM to kryterium ważne dla 1/3 użytkowników.

Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że ponad 25% poszukujących tabletu po filtrze „Rozdzielczość ekranu” wybierało wartość 1280×800, a niespełna 18% – 1920×1200. Zbliżoną popularnością cieszyły się urządzenia z ekranami o wymiarach 1024×768 (14,35%) i 2048×1536 (14,2%).

W przypadku systemów operacyjnych, zdecydowanym liderem rankingu okazał się Android 4.x (43,21% popularności) a wśród procesorów – Intel Core i5 (17,05%).

W raporcie nie zabrakło również miejsca na zestawienie dziesięciu najpopularniejszych modeli tabletów. Co może okazać się zaskakujące, najczęściej wybieranym urządzeniem okazał się produkt polskiego producenta – Goclever Terra 70. Zaraz za nim uplasował się Samsung Galaxy Tab 2 10.1 P5110 16GB, trzecia lokata przypadła z kolei tabletowi Lenovo A1000. Z pełną listą najpopularniejszych urządzeń tego typu można zapoznać się z w trakcie lektury całego raportu, który znajdziemy TUTAJ.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu