Jeszcze telewizja nie umarła! BBC szykuje rewolucyjną technologię

źródło: Tim Loudon/flickr.com CC 2.0

źródło: Tim Loudon/flickr.com CC 2.0

Spisywanie telewizji na straty było jeszcze zbyt wczesne. Największy publiczny nadawca telewizyjny na świecie, brytyjska BBC, testuje nowe rozwiązanie, które może zrewolucjonizować sposób odbierania treści na szklanym ekranie.

BBC przeprowadza badania nad zupełnie nową generacją tego medium. Podobne działania wdrażane są w projekty internetowe i w świat gier, jednak teraz przyszła pora na zmiany w wydawałoby się podstarzałej telewizji. Z czym eksperymentuje brytyjski nadawca?

Zespół pod kierownictwem Iana Forrestera, w ramach projektu Visual Perceptive Media przygotował specjalną aplikacje mobilną sprzężoną z telewizorem i treściami oferowanymi przez nadawcę. Celem jest umożliwienie odbiorcy dostosowania przekazu do jego osobistych preferencji, typu narracji, muzyki czy kolorów.

Przed włączeniem filmu (jak na razie właśnie na filmach testuje się tę usługę) należy za pomocą aplikacji wypełnić ankietę, która zawiera m.in. pytania o nastrój, cechy charakteru i płeć. Te informacje automatycznie budują osobisty psychologiczny profil odbiorcy, który wybiera odpowiedni scenariusz i wersję filmu. Jak podkreślają twórcy, bardzo duże znaczenie ma płeć odbiorcy, która determinuje bardzo dużo cech i postaw charakterystycznych dla kobiet i mężczyzn.

Jak na razie, eksperyment miał charakter wewnętrzny i grupa badanych była bardzo mała. Jednak twórcy zapowiadają, że niebawem swoje badania rozszerzą na „zwykłych” odbiorców telewizji, także tych wykorzystujących do jej oglądania komputery i urządzenia mobilne. Na jakiekolwiek rezultaty musimy poczekać do zakończenia badań większego grona telewidzów.

Cóż, pozostaje zazdrościć mieszkańcom Wysp tak innowacyjnej telewizji publicznej i możliwości uczestniczenia w eksperymencie (raczej będzie on niedostępny dla odbiorców spoza Wielkiej Brytanii). A my musimy poczekać na wyniki i wdrożenie tej lub podobnej technologii do codziennego użytku. Jeśli się to uda, inne nie będą tylko filmy czy programy. Reklamy i marketing wejdą w nową epokę.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.