Model Canvas, bo o nim mowa, dopiero zawitał na nasz rynek reklamowy, a już zdobył serca wielu konsumentów i marketerów. 

Choć w światowych mediach huczało o tym już jakiś czas temu, dopiero teraz możemy powiedzieć, że Polska również została “doceniona” przez Facebooka. Firma udostępniła nam nowy nowy format reklamowy dedykowany e-commerce’owi.

Dwie pieczenie na jednym ogniu

Facebook Canvas to nie jest kolejny, niczym nie wyróżniający się format, a coś całkiem nowego i naprawdę angażującego. Od innych modeli odróżnia go przede wszystkim landing page, który w całości znajduje się na Facebooku. Dzięki temu możemy powiedzieć, że “Wilk syty i owca cała”, bo użytkownik nie musi opuszczać Facebooka, aby w formie zdjęć lub filmu zobaczyć reklamowany produkt, a sam serwis wciąż pozostaje głównym medium dla użytkownika. Jeśli już ktoś zdecyduje się na zakup, dopiero wtedy zostanie przekierowany na konkretną stronę.

W tym gorącym, przedświątecznym i mocno prezentowym okresie na pewno już nie raz mieliście okazję spotkać się w praktyce z formatem Canvas. Jako pierwszy skorzystał z niego serwis Allegro, który w bardzo realistyczny sposób pokazał, jak działa Facebook Canvas.

canvas allegro

Nie dla wszystkich

Co jednak ważne zanotowania, to fakt, że póki co model Canvas nie jest dostępny dla wszystkich. A w zasadzie jest dostępny dla bardzo wąskiej grupy reklamodawców, mających ogromne budżety i mogących realnie dogadać się w tej kwestii z Facebookiem. Prawdopodobnie powodem takiej polityki jest faza testów, którą niewątpliwie Canvas przechodzi. Miejmy jednak nadzieję, że po jej ukończeniu, z nowego formatu będą mogli skorzystać nie tylko giganci, ale również mniejsi reklamodawcy.

 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu