Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku

ehandel  komputer technologia

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa?

Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie… człowiek.

Robert Stępowski w książce „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja” udowadnia, że w przyszłości komunikacja marketingowa będzie coraz trudniejsza. Nie pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas klientów. Przeciwnie, dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagał od marketerów dużo większego zaangażowania, analizy i niemal indywidualnego podejścia do każdego klienta. Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych lat. To pojedynczy człowiek, a nie grupa będzie celem komunikatów reklamowych. Marka będzie musiała odpowiadać na konkretne oczekiwania i potrzeby klienta tu i teraz – tłumaczy Robert Stępowski, autor książki.

Jednak jak dotrzeć z przekazem reklamowym indywidualnie do każdego klienta? Zarówno autor, jak i jego rozmówcy są zgodni – w 2030 roku największy udział w komunikacji marketingowej będzie stanowił digital. Za 14 lat prawdopodobnie już niemal wszystko będzie podłączone do Internetu: samochody, sprzęty gospodarstwa domowego, żarówki, gadżety itp. One wszystkie będą ułatwiać nam życie, ale jednocześnie zbierać na temat naszych zachowań i preferencji zakupowych bardzo dużo danych, co sprawi, że marketerzy będą w stanie przesłać nam komunikat marketingowy w odpowiednim czasie, miejscu i w określonej sytuacji – wylicza Stępowski.

Autor książki „Komunikacja marketingowa 2030” przekonuje, że dotychczas pewne były tylko śmierć i podatki, a teraz do tego zestawu należy dodać jeszcze trwający cały czas proces zmiany.

źródło: mat. prasowe

źródło: mat. prasowe

Książka podzielona została na dwie części. W pierwszej autor opisuje aktualne trendy w marketing i radzi, jak już dziś efektywnie wykorzystywać niektóre narzędzia (m.in.: content marketing, wideo, wyszukiwarki SEO i SEM, mobile, big data, VR) do promocji marki lub jakie znaczenie dla marketerów pewne trendy będą miały w przyszłości. Natomiast druga część to rozmowy z wybitnymi przedstawicielami polskiej reklamy i public relations, z których wyłania się pełny obraz trendów, które będą coraz silniejsze i w latach 2016-2030 dokonają głębokich zmian w komunikacji marketingowej.

Rozmówcami autora są:
– Jakub Bierzyński
– Sebastian Hejnowski
– Paweł Kastory
– Norbert Ofmański
– Włodzimierz Schmidt
– Marek Staniszewski
– Paweł Trochimiuk
– Tadeusz Żórawski

Patronat medialny nad książką objęła redakcja MarketingLink.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.