Mailing – jak nie trafić do spamu?
Dowiedz się, o czym warto pamiętać, aby wiadomości e-mail nie zostały potraktowane jako masowe i niechciane.
Dowiedz się, o czym warto pamiętać, aby wiadomości e-mail nie zostały potraktowane jako masowe i niechciane.
Podstawą stworzenia kampanii mailingowej, która nie znajdzie się w spamie, jest staranne przygotowanie listy adresowej. Dlatego też koniecznością jest pozyskanie zgody odbiorców na przetwarzanie danych osobowych i wysyłanie wiadomości marketingowych.
Co więcej, należy dbać o higienę bazy. Oznacza to, że maile należy kierować tylko do potwierdzonych adresów e-mail. W tym celu najlepiej zastosować model zapisu double opt-in, czyli takiego, który wymaga od odbiorcy potwierdzenia adresu. Dzięki temu można uniknąć wysyłki wiadomości na błędne lub nieistniejące adresy oraz na spamtrapy, czyli swoiste adresy pułapki.
Ponadto warto przeprowadzać regularne czyszczenie baz adresowych. Jakie adresy mailowe usuwać? Między innymi te, których użytkownicy zgłaszają wiadomości jako spam lub te, do których wiadomości w ogóle nie docierają. To ważne, bo filtry antyspamowe na bieżąco weryfikują reakcję odbiorców na przesyłane im maile.
Mając sprawdzoną bazę mailingową, należy skupić się na samych wiadomościach. Filtry antyspamowe sprawdzają maile między innymi pod kątem treści, grafiki i wagi. Zbyt duże obrazki interpretowane są jako treści reklamowe, dlatego warto zachować równowagę pomiędzy grafiką a tekstem. Praktyka pokazuje, że duże grafiki najlepiej dzielić na mniejsze elementy.
Wskazane jest też pozbycie się niepotrzebnych obrazków i tekstów. Wiadomości nie powinny być również zbyt ciężkie. Najlepiej dążyć do tworzenia maili nieprzekraczających 50kB. Sama treść powinna być pozbawiona słów uznawanych za niebezpieczne. Słowa te pomogą zidentyfikować testy antyspamowe, niemniej jednak na pewno będą to frazy związane z handlem i reklamą („oferta specjalna”, „kup teraz”, „za darmo”, „promocja” itp.).
Niemile widziane są też treści wskazujące na oszustwa i próby omijania ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną („nie stanowi oferty w rozumieniu…”, „adres pochodzi z ogólnodostępnej bazy” etc.). Filtry antyspamowe pod lupę biorą także treści pełne słów nawiązujących do seksu. Chcąc umieścić w mailu słowa, które mogą zagrozić powodzeniu kampanii, najlepiej wykorzystać grafiki. Przygotowując treść maila, powinno się również unikać zbyt wielu znaków interpunkcyjnych, na przykład szeregu wykrzykników oraz zrezygnować z używania Caps Locka.
Prowadząc kampanie oparte o e-mail marketing, warto zadbać o swój wizerunek jako nadawcy. Przede wszystkim stylistyka wiadomości powinna wykorzystywać elementy identyfikacji wizualnej firmy, aby odbiorcy od razu wiedzieli skąd pochodzą maile. Poziom zaufania podniesie także stosowanie własnej domeny w adresie nadawcy.
Jednocześnie warto zadbać, by adres do odpowiedzi był taki sam, jak adres, z którego wysyłamy maile. Dobrą praktyką jest dodawanie linku do rezygnacji z mailingu na końcu wiadomości, aby odbiorcy mogli wypisać się z bazy, zamiast oznaczać otrzymanego maila jako spam. Co jeszcze można zrobić dla powodzenia kampanii?
Aby mailing był skuteczny i jednocześnie nie wpadał do spamu, dobrze jest utrzymywać regularną komunikację. Dzięki temu rośnie wskaźnik otwieralności wiadomości, co jest pozytywnie odbierane przez filtry antyspamowe, a sama kampania reklamowa przynosi lepsze efekty.
Korzystając z platform do wysyłki mailingu, warto korzystać z testów, które niemal zawsze takie serwisy oferują. To pozwoli ocenić czy przygotowane wiadomości nie przypominają spamu. Analiza otrzymanych wyników pomoże też zidentyfikować słabe punkty i wszelkie błędy techniczne.
Zatem… efektywnych wysyłek!
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend