Nowa aktualizacja Google vs. link spam
Link spam - to właśnie z nim chce walczyć Google w swojej najnowszej aktualizacji algorytmów. Oto na czym ona polega i jak ustrzec się przed jej nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Link spam - to właśnie z nim chce walczyć Google w swojej najnowszej aktualizacji algorytmów. Oto na czym ona polega i jak ustrzec się przed jej nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Jeżeli denerwuje Cię link spam, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Google postanowiło zawalczyć z tym problemem. Dlatego też, od 26 lipca, przez co najmniej kolejne dwa tygodnie, będzie trwać aktualizacja algorytmu Google. Czas, który gigant przeznaczył na te działania, może wydawać się długi. Natomiast chce on, aby walkę z link spamem wdrożyć w różnych wersjach językowych.
Co nie mniej ważne, nowa aktualizacja nie będzie skupiała się jedynie na linkach, które zostały osadzone w komentarzach. Pod ostrzałem znajdą się również te, które zostały umieszczone we wpisach czy w formie linków płatnych. Zwłaszcza, gdy według Google będą one miały niską wartość.
Sztuczna inteligencja odpowiednio segreguje wartościowe linki od tych, które wartościowe nie są. Aby zatem nie spaść w wyszukiwaniach, Google zaleca podjąć odpowiednie działania w tej kwestii. Jednym z nim, jest chociażby dokładne oznaczenie linku, np. za pomocą atrybutu rel (nofollow, rel=”ugc”, sponsored). Najwięcej więc strat mogą odnotować strony, które umieszczają teksty sponsorowane z płatnymi linkami.
Takie działania Google, mają na celu przeciwdziałanie spamowi. Znane są bowiem sytuacje, kiedy to autorzy stron chcąc znaleźć się wyżej w wyszukiwarce, umieszczają linki, tworząc tym samym SPAM. I to właśnie z tym link spamem chce walczyć Google. Dlatego już dziś warto zadbać o swoją stronę, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji związanych z aktualizacją.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend