Nowości w Google Ads, które pojawią się w 2022 roku
Gigant z Mountain View stale doskonali system reklamowy Google Ads tak, aby jak najlepiej odpowiadać potrzebom jego użytkowników. Na najbliższe miesiące zapowiada trzy dość istotne zmiany.
Gigant z Mountain View stale doskonali system reklamowy Google Ads tak, aby jak najlepiej odpowiadać potrzebom jego użytkowników. Na najbliższe miesiące zapowiada trzy dość istotne zmiany.
Jedną z najbardziej istotnych zmian zapowiadanych na 2022 rok, a dokładnie na 30 czerwca, jest utrata możliwości tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Co się z nimi stanie?
Utworzone wcześniej reklamy będą wciąż wyświetlać się w wyszukiwarce, a ich wyświetlanie będzie można wstrzymywać i wznawiać. Ponadto dane o ich skuteczności w dalszym ciągu będą się pojawiać w raportach. Nowe kreacje w tym trybie jednak już nie powstaną. W zamian Google proponuje reklamy elastyczne. To taki typ reklam, które dostosowują się do wyszukiwań użytkowników internetu, a także do ich lokalizacji czy też typu urządzenia, z którego korzystają. Jest to możliwe dzięki tworzeniu kilku wariantów nagłówków i tekstów reklamy, które Google Ads będzie dopasowywać do danego wyszukiwania.
Bardziej precyzyjne dopasowanie reklam do odbiorców ma, zdaniem Google, zwiększać ich skuteczność.
Google zapowiada automatyczne przekształcenie wszystkich kampanii TrueView na kampanie wideo zachęcające do działania już na początku 2022 roku. Zdaniem giganta z Mountain View, mają one generować o 20% większą konwersję i zapewniać wyższą skuteczność. Będą też łatwiejsze do skalowania, przy wyświetlaniu kampanii promocyjnej na różnego typu urządzeniach. Jakich jednak zmian możemy się spodziewać w praktyce?
Przede wszystkim oprócz reklam In-Stream możliwych do pominięcia, będziemy mieli do wyboru także reklamy wideo In-Feed. Reklamy będą się też wyświetlać w większej liczbie miejsc. Dotąd pojawiały się one tylko na stronie odtwarzania filmu w YouTube, jak również w sieci partnerów wideo w Google. Po zmianach pojawią się one między innymi na stronie głównej YouTube czy też w module „Co jeszcze warto obejrzeć”. Reklamodawcy będą też mogli do reklam dodawać dłuższe nagłówki i teksty niż dotąd.
Globalną zmianą, którą już w lutym 2022 roku wprowadzi Google Ads, jest aktualizacja zasad związanych reklamami nawiązującymi do treści politycznych. Obecnie szczególne zasady obejmują jedynie reklamy wyborcze, a więc kreacje dotyczące między innymi partii politycznych, kandydatów ubiegających się o mandat lub urząd czy też pytania referendalne. Reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać tego typu treści w Google Ads, muszą przejść obowiązkową weryfikację oraz spełnić wymagania przyjęte w danym regionie. Zasady te nie obowiązują jednak reklamodawców promujących produkty pośrednio związane z działalnością polityczną, przykładowo takich jak koszulki z hasłami pozwalającymi prowadzić agitację polityczną. Zmieni się to 15 lutego 2022 roku. Reklamodawcy produktów, usług i materiałów związanych z treściami politycznymi będą musieli przejść weryfikację na potrzeby wyświetlania reklam wyborczych lub zaniechać wyświetlania tego typu kreacji reklamowych. W innym wypadku mogą się liczyć nawet z zawieszeniem konta.
Kolejną zmianą w tym zakresie jest rozszerzenie opcji wyświetlania reklam wyborczych. Obecnie mogą się one wyświetlać wyłącznie w kraju lub regionie, których dotyczy ich treść. Po 15 lutego zweryfikowany reklamodawca będzie mógł w swoim kraju wyświetlać reklamy spoza swojego regionu, ale wciąż nie będzie mógł wyświetlać rodzimych reklam za granicą. Oznacza to, że zweryfikowany reklamodawca z Polski będzie mógł w Polsce wyświetlić reklamę nawiązującą na przykład do wyborów w Stanach Zjednoczonych, ale nie będzie mógł w Stanach Zjednoczonych wyświetlać treści nawiązujących do wyborów z Rzeczpospolitej Polskiej.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend