Gigant z Mountain View stale doskonali system reklamowy Google Ads tak, aby jak najlepiej odpowiadać potrzebom jego użytkowników. Na najbliższe miesiące zapowiada trzy dość istotne zmiany.

Elastyczne reklamy, czyli Google Ads

Jedną z najbardziej istotnych zmian zapowiadanych na 2022 rok, a dokładnie na 30 czerwca, jest utrata możliwości tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Co się z nimi stanie?

Utworzone wcześniej reklamy będą wciąż wyświetlać się w wyszukiwarce, a ich wyświetlanie będzie można wstrzymywać i wznawiać. Ponadto dane o ich skuteczności w dalszym ciągu będą się pojawiać w raportach. Nowe kreacje w tym trybie jednak już nie powstaną. W zamian Google proponuje reklamy elastyczne. To taki typ reklam, które dostosowują się do wyszukiwań użytkowników internetu, a także do ich lokalizacji czy też typu urządzenia, z którego korzystają. Jest to możliwe dzięki tworzeniu kilku wariantów nagłówków i tekstów reklamy, które Google Ads będzie dopasowywać do danego wyszukiwania. 

Bardziej precyzyjne dopasowanie reklam do odbiorców ma, zdaniem Google, zwiększać ich skuteczność.

Przekształcenie kampanii TrueView w kampanie wideo zachęcające do działania

Google zapowiada automatyczne przekształcenie wszystkich kampanii TrueView na kampanie wideo zachęcające do działania już na początku 2022 roku. Zdaniem giganta z Mountain View, mają one generować o 20% większą konwersję i zapewniać wyższą skuteczność. Będą też łatwiejsze do skalowania, przy wyświetlaniu kampanii promocyjnej na różnego typu urządzeniach. Jakich jednak zmian możemy się spodziewać w praktyce?

Przede wszystkim oprócz reklam In-Stream możliwych do pominięcia, będziemy mieli do wyboru także reklamy wideo In-Feed. Reklamy będą się też wyświetlać w większej liczbie miejsc. Dotąd pojawiały się one tylko na stronie odtwarzania filmu w YouTube, jak również w sieci partnerów wideo w Google. Po zmianach pojawią się one między innymi na stronie głównej YouTube czy też w module „Co jeszcze warto obejrzeć”. Reklamodawcy będą też mogli do reklam dodawać dłuższe nagłówki i teksty niż dotąd.

Nowe zasady wyświetlania reklam związanych z treściami politycznymi

Globalną zmianą, którą już w lutym 2022 roku wprowadzi Google Ads, jest aktualizacja zasad związanych reklamami nawiązującymi do treści politycznych. Obecnie szczególne zasady obejmują jedynie reklamy wyborcze, a więc kreacje dotyczące między innymi partii politycznych, kandydatów ubiegających się o mandat lub urząd czy też pytania referendalne. Reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać tego typu treści w Google Ads, muszą przejść obowiązkową weryfikację oraz spełnić wymagania przyjęte w danym regionie. Zasady te nie obowiązują jednak reklamodawców promujących produkty pośrednio związane z działalnością polityczną, przykładowo takich jak koszulki z hasłami pozwalającymi prowadzić agitację polityczną. Zmieni się to 15 lutego 2022 roku. Reklamodawcy produktów, usług i materiałów związanych z treściami politycznymi będą musieli przejść weryfikację na potrzeby wyświetlania reklam wyborczych lub zaniechać wyświetlania tego typu kreacji reklamowych. W innym wypadku mogą się liczyć nawet z zawieszeniem konta.

Kolejną zmianą w tym zakresie jest rozszerzenie opcji wyświetlania reklam wyborczych. Obecnie mogą się one wyświetlać wyłącznie w kraju lub regionie, których dotyczy ich treść. Po 15 lutego zweryfikowany reklamodawca będzie mógł w swoim kraju wyświetlać reklamy spoza swojego regionu, ale wciąż nie będzie mógł wyświetlać rodzimych reklam za granicą. Oznacza to, że zweryfikowany reklamodawca z Polski będzie mógł w Polsce wyświetlić reklamę nawiązującą na przykład do wyborów w Stanach Zjednoczonych, ale nie będzie mógł w Stanach Zjednoczonych wyświetlać treści nawiązujących do wyborów z Rzeczpospolitej Polskiej.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu