O czym pamiętać, a czego unikać w marketingu wyszukiwarkowym?

O czym pamiętać, a czego unikać w marketingu wyszukiwarkowym

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

Dobrze prowadzone działania SEM mogą zapewnić sukces Twojej firmie. Zobacz 3 rzeczy, o których trzeba pamiętać, i 3 rzeczy, których lepiej unikać, gdy stosuje się tę formę marketingu.

Pamiętaj o…

  1. Wyznaczanie celów kampanii

Jak w każdych działaniach marketingowych, tak i tutaj przed rozpoczęciem jakichkolwiek kroków należy zdefiniować cele, jakie ma przynieść kampania. Jasne określenie zamierzeń pozwoli na stworzenie planu, który doprowadzi nas do ich osiągnięcia.

  1. Poznaj narzędzia

Dzięki zapoznaniu się z narzędziami do analizy będziemy mogli w łatwy sposób sprawdzać efekty naszej kampanii – z pewnością sprawdzi się tutaj Google Analytics. Przyda się także znajomość narzędzia do planowania słów kluczowych dostępnego w Google AdWords, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzić jakie słowa kluczowe sprawdzą się najlepiej

  1. Pamiętaj o treści

Wartościowe treści sprzyjają nie tylko dobremu pozycjonowaniu, ale wpływają także na wygląd firmy w oczach klientów. Zadbaj o solidny opis oferowanych produktów i usług, zaprezentuj nowości, odpowiadaj na pytania.

Unikaj…

  1. Wzorowanie się na konkurencji

Każde działania SEM powinny zostać odpowiednio dopasowane do konkretnej marki. Brak zrozumienia strategii, a jedynie bezmyślne kopiowanie innych pomysłów zadziała odwrotnie do zamierzonego celu. Poznaj działania konkurencji, ale stwórz własną strategię, która będzie odpowiednia dla Twojej firmy!

  1. Nie pozwól na przestój

Działania SEM muszą być prowadzone na bieżąco, dzięki temu Twoja strona nie zniknie po kilku tygodniach z topowych wyników wyszukiwania. Pamiętaj więc o cykliczności, która pomoże Ci pozostać na najwyższych pozycjach w liście rankingowej.

  1. Nie zapomnij o innych działaniach

Skupienie się na samym marketingu w wyszukiwarkach nie będzie odpowiednią decyzją. Nie zapomnij więc o innych działaniach marketingowych – social media czy e-mail marketing wzmocnią Twoją kampanię i pomogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.