Pierwsza w Polsce rekrutacja w rozszerzonej rzeczywistości. Jak robi to Capgemini?

źródło: youtube.com

Capgemini rekrutuje pracownik z wykorzystaniem technologii AR. To pierwsza tego typu kampania w Polsce. Jak wygląda jej przebieg?

W marcu na ulicach Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Poznania pojawiła się pierwsza w Polsce kampania pracodawcy, która wciąga przechodniów w zabawę z rozszerzoną rzeczywistością (AR). Mowa o serii citylightów „Love Your Career. Ace Your Career” Capgemini. Wszystkie zawierają marker AR. Po ściągnięciu odpowiedniej aplikacji i nakierowaniu na niego telefonu, w przestrzeni miejskiej pojawią się wirtualne grafiki oraz quiz, w którym będzie można wziąć udział. 

Innowacyjne podejście do rekrutacji

Zatrudniający już ponad 8400 osób w całej Polsce gigant sektora usług Capgemini, na co dzień specjalizuje się we wdrażaniu cyfrowych innowacji dla biznesu, rozwiązaniach z zastosowaniem automatyzacji i robotyzacji, sztucznej inteligencji, transferu danych i procesów w chmurze. Od marca prezentuje innowacyjne podejście również do kwestii związanych z budowaniem wizerunku pracodawcy oraz rekrutacją.

Aplikacja z markerem AR

Umieszczony na plakatach marker rozszerzonej rzeczywistości przeniesie cyfrowe informacje i obiekty do fizycznej przestrzeni miejskiej. Za pomocą wirtualnego quizu, który pojawi się przed oczami obserwatorów po aktywowaniu markera telefonem, mieszkańcy miasta mogą sprawdzić czy tworzą z Capgemini idealne połączenie.

Odpowiedzą na proste pytania dotyczące m.in ulubionego sposobu spędzania wolnego czasu czy preferencji kulinarnych. Quiz został skonstruowany w oparciu o wewnętrzne badanie pracowników, którzy udzielili odpowiedzi na te same pytania.

W Capgemini wierzymy, że wartość biznesu nie może być osiągnięta tylko poprzez technologię – ona zaczyna się od ludzi, którzy jako eksperci pracują razem, wkładają całą swoją wiedzę, aby idealnie uchwycić cele biznesowe naszych klientów i wskazać najlepsze z możliwych rozwiązań. Wierzymy, że element ludzki w technologii to jest to, co czyni różnicę w naszym biznesie i chcemy to przekazać również poprzez wizerunek pracodawcy. Poprzez kampanię opartą o rzeczywistość rozszerzoną (AR) chcemy zaprosić naszych potencjalnych kandydatów do zabawy nową technologią. W tej zabawie chcemy opowiedzieć o sobie w niestandardowy sposób – bo Capgemini to firma technologiczna, która jest niestandardowa: legendarna już atmosfera, możliwości rozwoju w wielu obszarach finansów, biznesu, szeroko rozumianego IT, to także ciekawe wydarzenia wewnętrzne dla naszych pracowników. (…) – komentuje Dominika Nawrocka, Brand Communication & CSR Manager Capgemini

Nowa era dla employer brandingu?

Marker aplikacji Capgemini Love & ACE stanie się stałym elementem wszystkich materiałów związanych z budowaniem wizerunku marki pracodawcy i rekrutacją Capgemini. Firma w tym roku już po raz szósty z rzędu uzyskała certyfikat Top Employers Polska.

Kampania z rozszerzoną rzeczywistością to początek nowej ery działań employer brandingowych grupy, które zakładają adaptację na każdym ze światowych rynków kampanii Love Your Career. Ace Your Career. Kampania mówi o obietnicy marki, którą jest zaadresowanie uniwersalnych potrzeb ludzkich, takich jak autonomia, sens i samodoskonalenie.

Aplikacja służąca do odczytania markera dostępna jest pod adresem pl.capgemini.com/marker. Partnerem w przygotowaniu i realizacji kampanii jest Agencja Strategiczno-Kreatywna Preria z Wrocławia.

Źródło: informacja prasowa



Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem



Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.