W tegorocznej edycji rankingu wyróżniono aż 250 e-sklepów w 17 kategoriach. W siódmej już edycji rankingu, którego patronem medialnym jest MarketingLink, klienci oceniali szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi oraz jakość zapakowania przesyłki.

Oczywiście większość e-sklepów gromadzi potransakcyjne opinie swoich klientów i ocena jakości działania wirtualnych sklepów nie jest zaskoczeniem dla ich właścicieli i pracowników, jednak wysokie miejsce w rankingu Opineo jest przyjemnym ukoronowaniem codziennej pracy i wysiłków podejmowanych w celu jak najlepszej obsługi klienta.

Najlepsi w swojej kategorii

Można by tutaj bardzo długo wymieniać e-sklepy, które według klientów oferują najlepszą i najszybszą obsługę, jednak najlepiej przedstawić to zestawienie za pomocą infografiki.

Przy okazji należy wspomnieć, że: Morele.net, North.pl, Smyk.com, Iperfumy.pl, Korallo.pl, Oponeo.pl, GunFire.pl i Chocolissimo.pl sięgnęły po zwycięstwo w swoich kategoriach po raz kolejny z rzędu. Sklep.wittchen.com, Hurtowniasportowa.net czy Aptekagemini.pl obroniły swoje pozycje z ubiegłorocznych rankingów branżowych. Dla pozostałych sukces w obecnym rankingu to zasłużony awans lub udany debiut, co oznacza, że nie żaden ze sklepów nie odnotował spadku w rankingu.

Najwięksi

Podobnie jak w innych rankingach, które trwają przynajmniej kilka edycji, ciekawość budzi kondycja największych sklepów, które jeszcze kilka lat temu startowały w wirtualnym biznesie, a teraz są najczęściej największymi graczami na rynku. W tegorocznej edycji, żeby dostać się do finału, największe sklepy musiały spełnić następujące warunki: łączna ocena nie mogła być niższa niż 11,0 pkt, ocena za ubiegły rok — powyżej 8,0, liczba opinii zgromadzonych w 2014 r. musiała wynosić powyżej 2000, a liczba opinii w całej historii istnienia w Opineo — powyżej 10.000. A ostateczna klasyfikacja prezentuje się następująco:

Ranking Mega-sklepow

Obsługa ważniejsza niż cena

W przypadku e-sklepów ich wielkość nie ma znaczenia. Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo, podkreśla, że laury zdobywają sprzedawcy najlepiej oceniani przez klientów, bez względu na wielkość, obroty czy zasięg działania. “Dlatego na uwagę zasługuje każdy z 250 wyróżnionych e-sklepów. Wszystkie one udowadniają, że zwrot z inwestycji w obsługę klienta i Customer Experience w branży e-commerce jest zarówno możliwy, jak i satysfakcjonujący – mówi Kucharzak.

W ubiegłym roku konsumenci wystawili ponad milion opinii o sklepach internetowych. To niemal cztery razy więcej niż w 2010 r. i ponad 43 razy więcej niż 2007 roku. Rośnie już nie tylko liczba osób kupujących Internecie, ale też świadomość samych klientów, którzy rozumieją, że wystawiając sklepowi opinię, mogą aktywnie uczestniczyć w rozwoju rynku e-commerce w Polsce. Jak wynika z analizy treści ubiegłorocznych opinii o sklepach internetowych — najczęściej komentowaną i ocenianą przez konsumentów kwestią była „obsługa klienta” (ten temat został poruszony 404 704 razy). Nieco mniej, bo jedna trzecia opinii, dotyczyła „kontaktu” (340 405 razy), a w zaledwie jednej czwartej wszystkich opinii poruszany został temat „cen” oferowanych przez sklep internetowy (275 561). Z tych informacji jasno wynika, że w coraz większym stopniu stawiamy na jakość obsługi, produktów i usług, a cena nie jest już dla nas priorytetem, co w komentarzach potwierdza niejeden klient.

Badanie Opineo wskazało, że 40% sklepów w rankingu dostało chociaż jedną negatywną opinię. Jest to oczywiście punkt, który należy poprawić, ale ten kto w ciągu kilku ostatnich lat kupował w internecie musi przyznać, że jakość obsługi, pakowania czy szybkość przesyłki uległy bardzo dużej poprawie. A to bardzo dobrze wróży całemu rynkowi e-commerce w Polsce.

Infografika_Ranking Sklepów Internetowych 2015 - Opineo

Pobierz raport [PDF]


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu