Ranking branży FMCG w Polsce i na świecie

coca_cola komputer - moraima_D cc flickr

Światowym liderem jest Coca-Cola, która wynikiem ponad 22 milionów fanów zdeklasowała konkurentów. Przynajmniej na Facebooku. Liczba lubiących kolejne trzy marki oscyluje wokół 15-16 mln. Są to kolejno Oreo, Red Bull i Skittles. Więcej na temat raportu znajdziecie tutaj.

Fot.: www.facebakers.com

W Polsce największą marką FMCG jest Danio (239 302 fanów). Fanpage zasilają dwie aplikacje: konkursowa i „Łap głodofana”. Na drugim miejscu znajduje się M&M’s Polska (171 775), a tuż za nią E.Wedel (138 019). Tylko te trzy marki przekraczają obecnie liczbę 100 tys. fanów. Do światowych gigantów jeszcze nam zatem trochę brakuje.

Wśród 20 największych polskich marek największy progres zaliczyły w ostatnim kwartale: Tyskie (dzięki aplikacji Tyski Otwieracz), Desperados Polska (dzięki Tuning Butelki) oraz Kit Kat Polska (aplikacja walentynkowa). Tylko trzy brandy spośród tej 20 zdecydowały się przejść na nowy wygląd na Facebooku.

Fot.: www.facebooktrends.pl

Największa ilość aplikacji (3) wspiera Maxwell House z Tobą bez Przerwy. Nie pomogło to jednak marce, która w ostatnim miesiącu odnotowała największy spadek ilości fanów (126 mniej). 3 ze stron posiadają po 2 aplikacje, 8 po jednej. Również 8 fan page’y w tym momencie nie jest wspieranych żadną aplikacją.

Więcej na temat polskiego raportu dotyczącego branży FMCG można znaleźć na stronie www.facebooktrends.pl

Autorka artykułu: Bogumiła Matuszewska


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.