Raporty marketingowe – narzędzia, które pomogą Ci w ich przygotowaniu
Poznaj narzędzia, które sprawią, że dane będą bardziej przejrzyste i przystępne.
Poznaj narzędzia, które sprawią, że dane będą bardziej przejrzyste i przystępne.
Zebranie danych to dopiero pierwszy etap każdego badania marketingowego, kolejny to analiza, której zwieńczeniem jest przygotowanie raportu. Jednak dane procentowe, liczby i tabelki nie są dla większości odbiorców ani atrakcyjne, ani łatwe do zrozumienia czy zapamiętania.
Koniec i początek roku to okresy, w których szczególnie skupiamy się na liczbach. To czas podsumowań oraz predykcji i planów na dalsze działania. W jaki sposób sprawić, by informacje te były jeszcze bardziej przystępne? Siegnąć po graficzne i różnorodne formy ich prezentacji.
Jako prelegent nie chcesz zanudzić swoich słuchaczy? Jako copywriter starasz się, by czytelnicy nie pogubili się w nadmiarze informacji? A może, jako ekspert w swojej dziedzinie, dążysz do syntetycznego przedstawienia przygotowanego raportu? Wkomponuj w swój materiał atrakcyjne infografiki.
Jak przygotować infografikę? Czy musisz prosić o pomoc profesjonalnego grafika? Okazuje się, że nie! Istnieje wiele narzędzi, które pozwolą z pomocą gotowych ikon, obrazów i czcionek przygotować atrakcyjne projekty.
Jednym z przydatnych narzędzi jest kreator infografiki Canva. Gotowe szablony zawarte w programie pozwalają stworzyć oryginalne projekty w kilka chwil.
Drugim z takich narzędzi jest Visme. Ciekawostką jest to, że poszczególne elementy infografik tworzonych w Visme mogą być animowane, dzięki temu można przygotować interaktywne prezentacje. Coś w sam raz dla prelegentów na konferencjach, szkoleniach i eventach firmowych!
Innym, dość popularnym narzędziem i jednocześnie bardzo prostym w obsłudze, jest Piktochart. Przy tworzeniu każdego projektu można wykazać się sporą kreatywnością.
Można też zapoznać się z Venngage – narzędziu dość podobnym do wspomnianej Canvy.
Inne narzędzia do tworzenia infografik? Możemy wymienić proste w obsłudze Easel.ly oraz mniej bogaty, ale również intuicyjny Infogram.
A jeśli brakuje Ci pomysłów na ciekawe infografiki, zajrzyj chociażby na stronę Infographic journal, gdzie znajdziesz tysiące doskonałych przykładów z dziesiątek kategorii.
Prezentacja, raport lub artykuł zyskają także wtedy, gdy dane przedstawimy na czytelnych wykresach. Taka prosta forma sprawia, że fakty i liczby przestają być nudne i niezrozumiałe. Jakie narzędzia marketingowe sprawdzą się do tworzenia ładnych wykresów? W tym wypadku z pomocą przychodzi Google. Do dyspozycji mamy Google Data Studio, czyli narzędzie, które pomaga szybko i efektownie raportować wyniki. To ciekawa alternatywa dla mało przejrzystego Excela, tym bardziej, że narzędzie od Google pozwala automatycznie łączyć dane z różnych źródeł. I to nie tylko z Google Analytics czy Google Search Console, ale również z mediów społecznościowych i innych źródeł. Dzięki temu w jednym miejscu możemy zebrać wszelkie potrzebne informacje. Zaletą raportów z Google Data Studio jest ich spersonalizowana i bardzo atrakcyjna strona wizualna. W dodatku przygotowany raport można zapisywać i udostępniać w wielu formatach.
Inną propozycją, również od Google, jest narzędzie Google Charts. Jest to aplikacja, która pozwala tworzyć dynamiczne wykresy z dowolnych danych. Darmowe i niezwykle proste w użyciu pozwala przygotować ciekawą wizualizację danych.
Mówi się, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Dlatego treści przekazane w graficznej formie zapamiętujemy znacznie lepiej. Nawet skomplikowane procesy i dane są łatwiejsze w odbiorze i zapamiętaniu, jeśli zaprezentujemy je w atrakcyjnej formie. Co więcej, tak przedstawione liczby są o wiele chętniej udostępniane między innymi w mediach społecznościowych.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend