Raporty marketingowe zawierają w sobie dużo danych. W jaki sposób sprawić, by informacje te były jeszcze bardziej przystępne?

Zebranie danych to dopiero pierwszy etap każdego badania marketingowego, kolejny to analiza, której zwieńczeniem jest przygotowanie raportu. Jednak dane procentowe, liczby i tabelki nie są dla większości odbiorców ani atrakcyjne, ani łatwe do zrozumienia czy zapamiętania. 

Koniec i początek roku to okresy, w których szczególnie skupiamy się na liczbach. To czas podsumowań oraz predykcji i planów na dalsze działania. W jaki sposób sprawić, by informacje te były jeszcze bardziej przystępne? Siegnąć po graficzne i różnorodne formy ich prezentacji. 

Infografiki

Jako prelegent nie chcesz zanudzić swoich słuchaczy? Jako copywriter starasz się, by czytelnicy nie pogubili się w nadmiarze informacji? A może, jako ekspert w swojej dziedzinie, dążysz do syntetycznego przedstawienia przygotowanego raportu? Wkomponuj w swój materiał atrakcyjne infografiki.

Jak przygotować infografikę? Czy musisz prosić o pomoc profesjonalnego grafika? Okazuje się, że nie! Istnieje wiele narzędzi, które pozwolą z pomocą gotowych ikon, obrazów i czcionek przygotować atrakcyjne projekty.

Jednym z przydatnych narzędzi jest kreator infografiki Canva.  Gotowe szablony zawarte w programie pozwalają stworzyć oryginalne projekty w kilka chwil.

źródło: canva.com

Drugim z takich narzędzi jest Visme. Ciekawostką jest to, że poszczególne elementy infografik tworzonych w Visme mogą być animowane, dzięki temu można przygotować interaktywne prezentacje. Coś w sam raz dla prelegentów na konferencjach, szkoleniach i eventach firmowych!

źródło: visme.co

Innym, dość popularnym narzędziem i jednocześnie bardzo prostym w obsłudze, jest Piktochart. Przy tworzeniu każdego projektu można wykazać się sporą kreatywnością.

źródło: piktochart.com

Można też zapoznać się z Venngage – narzędziu dość podobnym do wspomnianej Canvy.

źródło: venngage.com

Inne narzędzia do tworzenia infografik? Możemy wymienić proste w obsłudze Easel.ly oraz mniej bogaty, ale również intuicyjny Infogram.

źródło: easel.ly
źródło: infogram.com

A jeśli brakuje Ci pomysłów na ciekawe infografiki, zajrzyj chociażby na stronę Infographic journal, gdzie znajdziesz tysiące doskonałych przykładów z dziesiątek kategorii.

Wykresy i diagramy

Prezentacja, raport lub artykuł zyskają także wtedy, gdy dane przedstawimy na czytelnych wykresach. Taka prosta forma sprawia, że fakty i liczby przestają być nudne i niezrozumiałe. Jakie narzędzia marketingowe sprawdzą się do tworzenia ładnych wykresów? W tym wypadku z pomocą przychodzi Google. Do dyspozycji mamy Google Data Studio, czyli narzędzie, które pomaga szybko i efektownie raportować wyniki. To ciekawa alternatywa dla mało przejrzystego Excela, tym bardziej, że narzędzie od Google pozwala automatycznie łączyć dane z różnych źródeł. I to nie tylko z Google Analytics czy Google Search Console, ale również z mediów społecznościowych i innych źródeł. Dzięki temu w jednym miejscu możemy zebrać wszelkie potrzebne informacje. Zaletą raportów z Google Data Studio jest ich spersonalizowana i bardzo atrakcyjna strona wizualna. W dodatku przygotowany raport można zapisywać i udostępniać w wielu formatach.

źródło: datastudio.google.com/gallery

Inną propozycją, również od Google, jest narzędzie Google Charts. Jest to aplikacja, która pozwala tworzyć dynamiczne wykresy z dowolnych danych. Darmowe i niezwykle proste w użyciu pozwala przygotować ciekawą wizualizację danych.

źródło: developers.google.com

Więcej niż tysiąc słów

Mówi się, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Dlatego treści przekazane w graficznej formie zapamiętujemy znacznie lepiej. Nawet skomplikowane procesy i dane są łatwiejsze w odbiorze i zapamiętaniu, jeśli zaprezentujemy je w atrakcyjnej formie. Co więcej, tak przedstawione liczby są o wiele chętniej udostępniane między innymi w mediach społecznościowych.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu