Według przeprowadzonego badania 79 proc. osób czytających blogi to kobiety, natomiast blisko 40 proc. to osoby w wieku 15-24 lata. Zdecydowana większość internautów deklaruje, że najchętniej czyta blogi osób prywatnych.
Polscy internauci nie należą do aktywnych, jedynie 29 proc. z nich komentuje przeczytane wpisy. Czytelnicy najchętniej wyrażają swoją opinię na blogach politycznych i społecznych, a prym wśród komentatorów wiodą osoby po 45 roku życia.
Badanie pokazało, że ponad 58 proc. czytelników akceptuje reklamy na blogach (dla porównania jedynie 18 proc. z nich uznało, że tradycyjne reklamy typu display nie denerwują ich). Co ważne, dla 45 proc. internautów wiarygodne są wpisy o produktach i markach publikowane na blogach. Największy wpływ na decyzje o zakupie mają kolejno: próbki lub bony promocyjne rozdawane przez autora bloga (28%), wpisy o produktach (21%) i programy ambasadorskie (17%).
Badanie przeprowadzono na zlecenie domu mediowego MEC przez firmę Gemius we wrześniu 2010 roku. Udział w nim wzięło 1000 internautów czytających blogi co najmniej raz w tygodniu.