Znaczenia pozycjonowania treści w sieci nikomu nie trzeba przedstawiać. Metod na to jest naprawdę dużo, ale jak zabłysnąć w świecie SEO i odnieść sukces? Odpowiedzią na to pytanie może być jedno słowo: Pinterest.
Jeszcze niedawno samo pozycjonowanie jak i analizowanie jego wyników ograniczało się do używaniu prostych słów kluczowych dopasowanych do języka i sposobu szukania treści przez użytkowników sieci. Jednak wraz ze zmianą narzędzi, problemami z reklamą i związaną z tym zmianą technik marketingowych, praca ekspertów SEO stała się o wiele cięższa. Samo używanie słów kluczowych i najprostsze sprawdzenie ilości wyszukiwań przy ich pomocy jest niewystarczające i po prostu nieskuteczne. Ważne są zarówno rozszerzanie obszaru wyszukiwań w ramach produktu czy usługi, ale także narzędzi używanych do pozycjonowania.
Skutecznym i bardzo popularnym sposobem pozycjonowania jest używanie hashtagów na profilach w mediach społecznościowych. Hashtagi nie są domeną tylko i wyłącznie Twittera, są bardzo często używane na Facebooku czy Instagramie. Jednak jak docierać do coraz szerszych grup odbiorców i zachować przy tym nowe i skuteczne metody SEO?
Odpowiedzią jest Pinterest. Ta trochę niedoceniana i pomijana platforma społecznościowa jest świetnym narzędziem wymiany nie tylko krótkich wzmianek o ciekawostkach, ale także działań marketingowych. Dlaczego Pinterest jest przydatny w działaniach specjalistów SEO?
1. Pinterest jest w dużej mierze medium wizualnym, co pomaga ruchowi użytkowników z desktopu do mobile.
2. Ta platforma bardziej skupia odbiorców niż Facebook, Twitter i Instagram, co pozwala na bardziej wydajne działania.
3. Według badań przeprowadzonych przez Javelin Strategy, wartość zamówienia użytkowników Pinteresta średnio wynosi 123,50$ (w porównaniu do 54,63$).
Jak więc w skuteczny sposób prowadzić kampanię i optymalnie pozycjonować swoje treści na Pintereście?
1. Frazy wyszukiwania
Najprostszym sposobem jest kierowanie się frazami zamieszczonymi w wyszukiwarce. Jest to bezpośrednio związane z poziomem zainteresowania użytkowników. Oczywiście, warto do pewnego stopnia zawężać obszar sugestii. Nie utoniemy w zalewie podobnych produktów/usług i w dodatku lepiej stargetujemy swoją ofertę i porównamy ją z konkurencją.
2. Wyszukiwanie z przewodnikiem*
Podstawowe wyszukiwanie w wyszukiwarce nie daje dużej ilości wyników, jednak z odsieczą przychodzi funkcja Guided Search. Jest ona bardzo wygodna (szczególnie jeżeli korzystamy z niej na urządzeniach mobilnych) a ponadto przydaje się do pozycjonowania. Jak to zrobić?
I. Listę, którą widać na poprzednim screenie, skopiujmy jako tekst do Worda
II. I zamień słowo wyszukaj na ^p
III. Następnie zamień spacje na ^t^t
IV. I konwertuj tekst do tabeli
Tak stworzona tabela pokazuje powiązane semantycznie frazy (pierwsze 3 kolumny) i słowa kluczowe (ostatnia kolumna). Na tej podstawie można uzupełnić kalendarz treści i określić nowe filtry w katalogach e-commerce.
*Przedstawione screeny były wykonane na przykładzie frazy “koszule”. Inne frazy wyszukiwania mogą obejmować mniejszą lub większą ilość wyszukiwań, co zmieni także kolejne kroki, objętość tabeli, itp. Metoda jednak pozostaje taka sama.
3. Pin sugestie
Jeszcze jednym sposobem na wykorzystanie Pinteresta do pozycjonowania jest promowanie sugestii. Od razu trzeba zaznaczyć, że jest to możliwe tylko w przypadku posiadania konta firmowego.
I. W ustawieniach wybierz opcję promowanie pinów i kliknij promuj w prawy górnym rogu.
II. Następnie określ nazwę kampanii i wysokość budżetu i kliknij wybierz pin. Wybierz pin klienta, który zawiera określone słowo kluczowe i kliknij promuj.
III. Potem wpisz frazy pokrewne, które nas interesują. Skopiuj wyniki do notatnika, tam będziesz mógł na nich swobodnie pracować. Po przeanalizowaniu tej listy, niektóre mogą wydawać się dosyć dziwne. Ale doskonale pokazują sposób wyszukiwania produktów przez użytkowników Pinteresta. A to daje całościowy obraz i podpowiedzi do kampanii promującej.
Co prawda Pinterest jako platforma do promowania biznesu, nie jest w Polsce popularny, jednak jak pokazuje przykład innych krajów (w szczególności USA) może być skuteczny. Zarówno jako miejsce kampanii marketingowych jak i działań SEO. Facebook, Twitter czy Instagram jak najbardziej, ale warto pomóc sobie w mniej sztampowy sposób. Ale równie skuteczny.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!