Social marketing buduje e-mail marketing

Dzisiaj już nikt nie zastanawia się, czy warto używać Facebook login bądź Facebook connect na swojej stronie, w formularzu, nawet w sklepie internetowym. A gdyby tak jeszcze uzyskać cenne informacje o tych, którzy interesują się w sposób aktywny nasza marką np. na fanpage’u? Teraz stało się to możliwe dzięki aplikacjom na Facebooku.
Tradycyjne sposób zbierania danych kończy się często zbudowaniem bazy, w której liczne maile to a@a.pl lub niechcesiezapisac@adres.pl. Słowem – internauci nie chcą podawać swoich głównych adresów e-mail lub – co gorsze – podają całkowicie wymyślone, byle przejść pole formularza.
W takiej sytuacji z pomocą przychodzą aplikacje facebookowe, które dają dostęp do danych użytkowników udostępnionych w ich profilu: aktualny adres e-mail, imię, nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania. Co więcej, znamy ich zainteresowania, ulubione miejsca, filmy czy marki odzieżowe. Ta wiedza sprawia, że leady (czyli dane użytkowników) pozyskane z aplikacji mają wysoką jakość. Możemy wykorzystać je do tworzenia spersonalizowanej komunikacji poprzez kampanie e-mailingowe. Odwieczny problem z wypełnianiem formularza również zostaje rozwiązany, ponieważ aplikacja automatycznie pobiera dane z profilu na Facebooku. Po wejściu do zakładki pojawia się dodatkowy checkbox proszący o zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych, co w przypadku aplikacji daje wysoki współczynnik zgody.
Wykorzystanie e-mail marketingu w mediach społecznościowych, a dokładniej w aplikacji może dać zaskakujące efekty.
Aby sprawdzić jakość bazy pozyskanej w konkursie Aloha From Deer dzień po zakończeniu akcji rozesłano do użytkowników kampanie e-mailingową z informacją o 25% rabacie na cały asortyment w sklepie internetowym. Wyniki wysyłki „na gorąco” były zaskakujące. Open rate na poziomie 27,5 %, a co ważniejsze wskaźnik CTR 12%, czyli ponad tysiąc wejść na stronę w ciągu jednego dnia. Dla porównania średnia wartość CTR dla podobnych wysyłek kształtuje się na poziomie 3%.
Wysokie wyniki potwierdziły jakość pozyskanej bazy i tezę o skuteczności szybkich działań. Jednak o sukcesie wysyłki zdecydowały także inne elementy. Odpowiednia konstrukcja wiadomości, atrakcyjna grafika oraz spersonalizowany komunikat. To czynniki, które podnoszą wartość każdej kampanii e-mailingowej. Dodatkowym atutem było umieszczenie w treści wiadomości elementów wirusowych. Naciśnięcie przycisków „Lubię to” oraz „Udostępnij” umieszczonych w dowolnie wybranym miejscu powoduje automatyczne wyświetlenie się zawartości e-maila na tablicy użytkownika. Ta funkcjonalność pozwala na wykorzystanie potencjału społecznościowego nie tylko w samej aplikacji, ale w narzędziu jakim jest e-mail, który jeszcze do niedawna nie był związany się z mediami społecznościowymi.
Aplikacje na Facebooka nie muszą kojarzyć się z wyłudzaniem danych i zbieraniem „lajków”. Case sklepu Aloha From Deer pokazuje, że możliwe jest skuteczne wykorzystanie aplikacji konkursowej do budowania wartościowej bazy danych i personalizowania sposobu komunikacji z klientem.
Wyzwaniem startup’ów XXI wieku jest odpowiadanie na potrzeby rynku w sposób kompleksowy. Dzisiaj sztuką nie jest udostępnienie narzędzia pozwalającego na przeprowadzenie konkursu na Facebooku. Aby przebić się z komunikatem należy stworzyć produkt wielofunkcyjny. Taki, który pozwoli na organizację atrakcyjnego konkursu lub gry, zebranie bazy danych, przeprowadzenie kampanii e-mailingowej, zbadanie konwersji oraz monitorowanie treści związanych z marką w internecie, co będzie możliwe w najbliższej przyszłości. Administrator aplikacji loguje się tylko do jednego panelu, w którym ma możliwość wykonania wielu czynności marketingowych. Im więcej funkcjonalności pojawi się w narzędziach służących do prowadzenia działań marketingowych na portalach społecznościowych, tym więcej osób zauważy ich potencjał i będzie wykorzystywać je do tworzenia spersonalizowanej komunikacji z klientem. Korzyści zauważą nie tylko firmy, ale przede wszystkim klienci, którzy będą otrzymywać interesujący ich „content”. Unikniemy sytuacji, w której mężczyzna otrzyma e-mail z promocją cieni do powiek lub ofertą damskich perfum.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend