Digitalowa ekspansja mediów społecznościowych wciąż trwa, a co więcej, jej siła będzie wzrastać. W ciągu dwóch najbliższych lat aż 71% firm będzie korzystać z Instagrama jako narzędzia marketingowego. Sprawdźcie, jak statystyki z ostatniego tygodnia przepowiadają przyszłość digital marketingu.

Instagram

Według najnowszych danych eMarketera, w tym roku, 32% firm zatrudniających ponad 100 pracowników korzysta z Instagrama, jako jednego z narzędzi marketingowych. To, jak będą wyglądać te statystyki za dwa lata, może wgnieść w fotel. W 2017 roku aż 71% firm będzie korzystać z Instagrama, a ta liczba z roku na rok będzie wzrastać. Jak widać, fotka na tej platformie to już nie tylko zdjęcie, ale zarabiający na siebie banner.

To samo źródło podało, że jeszcze w tym roku 88% amerykańskich firm rozpocznie działania marketingowe na co najmniej jednym kanale społecznościowym, a to dopiero początek.

Snapchat

Kolejnym hitem będą sponsorowane filtry selfie na Snapchacie, które i tak robią niemałą furorę w social media. To był strzał w dziesiątkę, a rozwój tego pomysłu wspomoże nie tylko statystyki, ale i konta właściciela aplikacji. Opublikowany kilka dni temu raport, potwierdził, że Snapchat spodziewa się wzrostu odsłon sponsorowanych filtrów aż do 16 milionów dziennie (!), a maksymalny koszt zakupu takiej reklamy będzie wynosił 700 tysięcy dolarów. Za jeden dzień.

Co ciekawe, analizy Snapchata wykazały, że około 60% do 70% użytkowników aplikacji, przestaje oglądać filmy po zaledwie trzech sekundach. Jedyną firmą, która przerwała bądź co bądź, złą passę, okazał się Coca-Cola, która w 54% zaciekawiła oglądających na tyle, że postanowili obejrzeć cały, 10-sekundowy przekaz marki.

Twitter

Choć wielu wróżyło mu koniec, Twitter się nie poddaje i działa dalej. CEO wprowadził nową funkcję Conversion Lift, która zaangażuje użytkowników niemal o 1,5 raza bardziej, dzięki promowanym tweetom.

Zeszły tydzień obfitował w wieszczące digital marketingu sukces statystyki, które nie powinny już dziwić. 400 milionów użytkowników na Instagramie, wciąż rosnąca liczba Snapchaterów i wierni Twitterowicze napędzają ten rynek. Sponsorowane posty są już normą, a to, że ich liczba rośnie w zastraszająco szybkim tempie (póki co na Instagramie) było po prostu do przewidzenia.

 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu