Sztuczna inteligencja w biznesie. Zobacz raport i sprawdź, jakie problemy Twojej firmy może rozwiązać AI

Sztuczna inteligencja w biznesie

Sztuczna inteligencja w biznesie

W jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc nam w działaniach biznesowych? Jak wykorzystać zaawansowane algorytmy w marketingu? Które marki już z nich skutecznie korzystają? Pobierzecie nasz raport, żeby się dowiedzieć.

sztuczna-inteligencja-w-biznesie-cover-2Nowe technologie i rozwiązania są coraz chętniej wdrażane przez świat biznesu. Dziś wiemy już, że sztuczna inteligencja oferuje nam lepsze rozwiązania dla naszych działań, i że są to m.in coraz powszechniejsze algorytmy przetwarzania danych, pomagające w pracy nad bardziej przyziemnymi kwestiami takimi jak rozpoznawanie mowy i obrazów, analiza zachowania, sztuczna twórczość, sieci neuronowe, uczenie maszynowe, chatboty czy działania z obszaru Big Data, ekonomii lub marketingu. W przypadku tego ostatniego personalizacja i automatyzacja są bardzo istotnymi elementami dla zaangażowania użytkowników. Wszelkie działania z zakresu marketingu opierają się obecnie na indywidualizowaniu przekazów i tworzeniu doświadczeń, które sprawią, że odbiorca do nas powróci.

Ze sztucznej inteligencji korzystają obecnie największe światowe firmy takie jak Google, Facebook, Microsoft czy Baidu. Jak czytamy w raporcie „Sztuczna inteligencja w biznesie”, wdrożenie systemów AI w latach 2016-2020 w USA przyniesie 60 miliardów oszczędności. Mówi się, że również w roku 2040 sztuczna inteligencja dorówna możliwościom człowieka. Pytanie więc jak bardzo już teraz jest rozwinięta? W jaki sposób można obecnie wykorzystać ją w biznesie i które problemy marketerów pomoże rozwiązać?

Eksploatacja danych

Zbieranie i analizowanie danych, dzięki którym sprawdzimy trendy oraz to, w jaki sposób zoptymalizować prowadzone kampanie marketingowe jest niezbędne. Przetwarzanie tych informacji może być jednak monotonnym, powolnym i kosztownym procesem. Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja, która dostarcza niezbędnych danych szybko i efektywnie. Niektóre z nich wykorzystują samouczący się algorytm, który podaje informacje o zachowaniach i kontaktach, a wraz z upływem czasu sam się ulepsza. Pozyskamy dane behawioralne, czyli na temat tego, co ogląda dany użytkownik na stronie, w co klika i jakie produkty kupuje, oraz dane deklaratywne pozyskane na podstawie ankiet, baz mailingowych i programów lojalnościowych. Pomaga to w lepszym zrozumieniu aktywności poszczególnych użytkowników i przekonaniu się jak reagują na poszczególne działania. Dostosujemy w ten sposób oferty do poszczególnych odbiorców i w dalszej perspektywie zwiększymy sprzedaż.

Komunikacja z klientem

Wiele firm w celu optymalizacji swojej pracy i utrzymania relacji z klientami korzysta z chatbotów, czyli programów prowadzących konwersacje używając języka naturalnego lub pisanego. Sprawiają one wrażenie inteligentnych i mają na celu utrzymanie rozmowy z odbiorcą tak, by nie zorientował się, że nie rozmawia z człowiekiem. Odpowiedzą one o pełnym zakresie usług i posłużą pomocą w przypadku pytań. Standardowe chatboty działają na zasadzie słów kluczowych posiadanych w bazie i przypisanych im komunikatom, natomiast te bardziej zaawansowane poszerzają swoją wiedzę w trakcie rozmowy. Polskojęzyczne przykłady znajdziemy na przykład na stronie IKEA czy Orange.

Wirtualni asystenci

Najbardziej znany asystentami są jednak sterowane głosem Siri i Cortana, które  Wirtualni asystenci na podstawie podanych informacji pomogą nam w dokonaniu wyboru i w kilka sekund zaprezentują szereg propozycji dla danego zapytania. Korzystanie z nich jest ważne dla marketerów, ponieważ z ich pomocą klient  może dostać to, czego chce, a to pozycjonuje to markę jako spełniającą potrzeby jej odbiorców.

fot. yahoo.com

fot. yahoo.com

Targetowanie przekazu

Strona internetowa, aplikacja, SMS, e-mail i media społecznościowe to tylko kilka kanałów za pomocą których na których nasi klienci wchodzą z nami w interakcję. Dokładne śledzenie każdego z nich jest właściwie niemożliwe. Dzięki sztucznej inteligencji możemy widzieć ich aktywności na wszystkich platformach i na tej podstawie zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę. Z tego typu rozwiązań korzystają na przykład Google i Facebook, którzy za pomocą fragmentu kodu śledzą aktywność użytkowników i dopasowują do nich treści reklamowe. W ten sposób działa na przykład stworzone przez Google recurrent neural network (RNN), czyli klasa sztucznej sieci neuronowej, która zapamiętuje zebrane o aktywnościach informacje na krótki czas.

Rekomendacje

Marki jakie jak Amazon czy Netflix korzystają z systemów rekomendacji, czyli analizie zachowań i oceń użytkowników i proponowaniu treści, które mogą zainteresować odbiorcę. W ten sposób serwisy starają się przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorcy. W ubiegłym roku Amazon zaprezentował sztuczną inteligencję będącą otwartym oprogramowaniem, która pozwala rozwijać system rekomendacji. Firma wyraziła także nadzieję, że pobudzi w ten sposób inne firmy do zastosowania innowacji i, a naukowcy z całego świata pomogą poprawić system. Tego typu rozwiązania przynoszą spektakularne efekty – w raporcie „Sztuczna inteligencja w biznesie” przytoczono dane, z których wynika, że 88% to poziom skuteczności przewidywania zachowań klientów, który osiągnęła firma United Services Automobile Association dzięki skorzystaniu z rozwiązań AI. Przywołano tam także przykład Pinteresta wykorzystującego algorytmy, by pokazać użytkownikowi najbardziej interesujący go content w dobrej rozdzielczości, Yelpa używającego AI do sortowania dodanych przez użytkowników zdjęć i serwisu Disqus, który za pomocą specjalnego oprogramowania filtruje spam w komentarzach.

fot. nflate.com

fot. nflate.com

Generowanie i optymalizacja contentu

Już przy okazji Igrzysk Olimpijskich sztuczna inteligencja Xiaomingbot napisała 450 newsów na temat trwających rozgrywek. Publikowano po 30-40 informacji dziennie i raportowano w ten sposób przebieg olimpiady. Przykładem takiego generatora treści jest na przykład Automated Insights. Po przesłaniu danych AI dopasuje nasze arkusze do wcześniej stworzonego szablonu, dzięki czemu na przykład tworzenie informacji o podobnej treści, ale ze zmiennymi danymi nie będzie dla nas tak czasochłonne. Innym przykładem jest Article Forge, które wykorzystuje zaawansowane algorytmy badające dany temat do tworzenia artykułów. Generator czyta miliony artykułów i uczy się, dlatego treści są jakościowe. Przydatnym narzędziem jest także Acrolinx, które czyta i analizuje nasze treści, by zaproponować wskazówki na na temat ich poprawy, nie tylko pod względem gramatyki, ortografii, ale i stylu, tonu i żywotności.

Dopasowanie stron www

Każda firma stara się, by jej strona internetowa była jaka najbardziej dostosowana do profilu działania. Istnieją takie narzędzia jak The Grid, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i na podstawie wideo, zdjęć, url, tekstu i innych elementów automatycznie, w niestandardowy sposób dostosowują je do naszych potrzeb. Strony projektuje „nasz nowy AI designer” Molly. Jak deklarują jej twórcy, jest młoda, ucząca się i jednocześnie doświadczona. Analizuje media, stosuje palety kolorów i utrzymuje spójny przekaz.

Jak czytamy w raporcie „Sztuczna inteligencja w biznesie”, AI stanowi daje branży marketingowej wiele możliwości:

„Sztuczna inteligencja pozwala marketerom zarządzać ogromną ilością danych, dając im tym samym możliwość prowadzenia efektywnej, wysoce spersonalizowanej i zautomatyzowanej komunikacji z klientami – zaznacza Marek Włodarczyk, Country Manager Poland w Optivo, an Episerver Company. – Osiągane w ten sposób wyniki są wręcz nie do pobicia w porównaniu z tymi, które uzyskuje się bez wsparcia sztucznej inteligencji w procesach przetwarzania i wykorzystywania informacji na temat zachowania klientów. Nowoczesne chmury marketingowe generują inteligentne algorytmy, które w ramach jednej platformy umożliwiają marketerom całościowe zarządzanie kampaniami: od hiperpersonalizacji w czasie rzeczywistym, poprzez konwersję, aż do komunikacji z powracającymi klientami. Również wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści jest bardzo obiecujące, zwłaszcza w przypadku e-mail marketingu. Na podstawie historycznych danych na temat aktywności poszczególnego klienta samouczący się algorytm określa, w jakie treści z największą dozą prawdopodobieństwa kliknie użytkownik, zwiększając tym samym zyski firmy – dodaje Włodarczyk.

Grzegorz Miłkowski, redaktor naczelny MarketingLink, o raporcie „Sztuczna inteligencja w biznesie”:

Piszemy o konkretnych przykładach, m.in. uświadamiając czytelnikom, że AI obecna jest w wielu miejscach, w których jej się nie spodziewali. Pokazujemy wdrożenia, podpowiadając, w jaki sposób inspirować się nimi w kontekście własnego biznesu.

Marketerzy nie mogą lekceważyć takich rozwiązań jak sztuczna inteligencja. Mimo wielu obaw, że maszyny zastąpią nas i uczynią bezrobotnymi, warto zastanowić się, jak już teraz zaimplementować nowe rozwiązania i spojrzeć na AI jako partnera dla naszego biznesu. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w biznesie, zapraszamy do lektury raportu.

sztuczna-inteligencja-w-biznesie-cover-2

Polecamy również:

Raport "(Z)mierz się z content marketingiem Social media to nowa telewizja


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.