Coca-Cola planuje wykorzystać AI do tworzenia reklam

fot.YouTube

fot.YouTube

Coca-Cola, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, słynąca z najbardziej innowacyjnych reklam, zdecydowała się włączyć sztuczną inteligencję w przygotowanie kampanii.

Sztuczna inteligencja jest coraz chętniej wykorzystywana w biznesie. Rozwiązane, które niegdyś przerażało i powodowało skojarzenia z robotami widzianymi w filmach, jest obecnie postrzegane jako pomoc w realnych problemach firm. Na jej implementację zdecydowała się również Coca-Cola. Podczas Mobile World Congress 2017, global digital director Mariano Bosaz zapowiedział, że firma jest zainteresowana wykorzystaniem AI w celu ulepszenia treści, mediów i handlu oraz poprawy efektywności procesu twórczego.

Jak czytamy na Adweek, rozwiązanie może pomóc we wszystkich aspektach, zarówno w tworzeniu muzyki do reklam, scenariuszy, jak i w umieszczaniu spotów w mediach społecznościowych oraz zakupie mediów. Dotąd było one wykorzystywane przez inne firmy do kreowania dźwięków do reklam, dżingli oraz do tworzenia copy. Przedstawiciel marki, Mariano Bosaz nie wie, czy boty będą w stanie realizować te zadania w stu procentach, ale uważa, że są one wyrażeniem tego, co dzieje się wraz z rozwojem technologii. Być może nie będą one w stanie stworzyć całego scenariusza, ale potrafią napisać pierwsze pięć sekund spotu oraz jego zakończenie, a reklamy Coca-Coli zawsze kończą się w taki sam sposób.

W ramach restrukturyzacja firma stworzyła także stanowisko chief digital marketing officer, które objął David Godsman. Skupi się on na transformacji cyfrowej czterech obszarów: doświadczeniach klienta, operacjach, działaniach new business i kulturze organizacyjnej.

Coca-Cola nie jest pierwszą firmą, która dostrzegła potencjał AI dla reklam. W ubiegłym roku IBM zaprezentował Watson Ads –  narzędzie, które pomaga w personalizacji dialogu z odbiorcami, dostarczaniu przydatnych treści w reklamach oraz odkrywaniu spostrzeżeń klientów. Korzystają z niego takie marki jak Campbell Soup,Toyota czy Unilever. We wrześniu zeszłego roku użyto komputera Watson do stworzenia zwiastuna filmu „Morgan”. Przeanalizował on sto horrorów, dzięki czemu poznał, jak tworzyć elementy grozy i zasugerował dziesięć fragmentów filmu, które trafiły do trailera.

Natomiast w czerwcu 2016 roku agencja reklamowa i digitalowa McCann Erickson Japan zaprezentowała spot reklamowy Clorets Mint Tabs, który został stworzony przez sztuczną inteligencję. Powstały dwie kreacje – jedna stworzona przez bota, a druga przez człowieka. Widzowie mieli głosować i wybrać lepszą, ale do teraz nie jest wiadome, która z nich została stworzona przez pracowników firmy.

Dowiedz się więcej o AI: Raport „Sztuczna inteligencja w biznesie”

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.