Zenith Optimedia zanalizował rynek reklamowy, w wyniku czego możemy śmiało powiedzieć, że w przyszłym roku to właśnie reklamy mobilne zeprą z piedestału gazety.
Według przeprowadzonych badań, w przyszłym roku, wydatki na rynek reklam mobilnych wyprzedzą wydatki na reklamy pojawiające się w gazetach, a mobile stanie się jednocześnie trzecim do wielkości medium reklamowe, będąc za telewizją oraz “desktopowym” Internetem i posiadając 12,4% udziału w globalnym rynku reklamowym.
Jednym słowem, reklama mobilna stała się motorem napędowym całego rynku reklam, przyczyniając się w aż 83% do pozyskania wszystkich pieniędzy pochodzących z reklam pomiędzy 2014 a 2017 rokiem.
Internet wyprze telewizję
Według raportu, rok 2018 będzie należał do reklam internetowych, wypierając w ten sposób telewizję. Do 2017 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wyniosą 19.1%. Tymczasem udział reklam na świecie pochodzących z rynku mobilnego wzrośnie z niecałych 6% w 2014 roku do 15% w roku 2017. Reasumując, w 2017 roku udział reklam internetowych w rynku wyniesie 34%, uplasowując się tuż za telewizją, mającą niemalże 36% udziałów. Sprawa zmieni się rok później, kiedy to najprawdopodobniej Internet wyprzedzi telewizję.
Stracą gazety
Rynek drukowany ulegnie ogromnemu skurczeniu, nadal przodując w wyścigu najmocniej spadających udziałów w rynku reklamowym od roku 2008. O prawie 5% skurczą się udziały dzienników, a o ponad 3% magazynów, co do tej pory stanowi największe spadki. Tylko tego roku zaobserwowano, że udziały reklam drukowanych spadły do 19%. Warto wspomnieć, że w 2007 roku wynosiły one niemalże 40% całego rynku!
Prędzej czy później musiało się to wydarzyć. Musimy być świadomi nowych rozwiązań, nierzadko problemów z nimi związanymi, ale i ogromnych szans, jakie nam dają. Po raz pierwszy od dziewięciu lat dojrzałe rynki, w skład których wchodzi Północna Ameryka, Japonia i Zachodnia Europa, wydadzą o wiele więcej na reklamy niż wszystkie pozostałe rynki. To z kolei stanie się ju normą, przez co ich udział w globalnym rynku wzrośnie z 37.4% w tym roku aż do 38.8% w roku 2017.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!