Trendy i nowe technologie. Filmteractive Festival online już w dniach 25–27 października
Kto wystąpi podczas tegorocznej edycji Filmteractive? Jakie prezentacje usłyszmy?
Kto wystąpi podczas tegorocznej edycji Filmteractive? Jakie prezentacje usłyszmy?
Już we wtorek 25 października rusza 12. edycja Filmteractive. Oto najważniejsze informacje o wydarzeniu.
Metaverse. Czym będzie, tego jeszcze dokładnie nie wiemy, ale już teraz możemy przyglądać się, jak firmy, twórcy i instytucje inwestują w rozwój nowej rzeczywistości. Przemysły kreatywne nie pozostają w tyle i starają się wykorzystać jego potencjał oraz możliwości. W jaki sposób? Dowiemy się podczas 12. edycji Filmteractive Festival – wydarzenia, które prezentuje trendy, nowe technologie i inspirujące projekty. Tegoroczna edycja odbędzie się online w dniach 25–27.10.2022 r.
Filmteractive jest miejscem dyskusji na tematy z pogranicza sztuki, nowatorskiego marketingu i nowych technologii. Jego celem jest stymulowanie współpracy między różnymi środowiskami i branżami. To tutaj można otworzyć swój umysł na nowe idee i trendy, nauczyć się jak sprawnie funkcjonować w teraźniejszości i jak dobrze przewidzieć zmiany nadchodzące w przyszłości. To tutaj twórcy innowacyjnych projektów mogą zaprezentować swoje prace. I w końcu to tutaj przedsiębiorcy mogą zobaczyć, jak skutecznie łączyć biznes, sztukę i najnowsze technologie.
12. edycja Filmteractive ponownie odbędzie się w Internecie – transmisje będą dostępne na dwóch platformach: Facebook i YouTube. Wśród zaproszonych gości jest aż 26 ekspertów z Polski i ze świata, w tym osoby związane ze światem biznesu oraz sztuki. W programie wydarzenia nie zabraknie m.in. tematów takich jak: Metaverse, AI, NFT, VR/AR/XR; projektów, o których mówi cała branża; wywiadów i dyskusji z artystami i przedstawicielami firm; najciekawszych danych; wiedzy eksperckiej; informacji o możliwościach finansowania projektów.
Jeden z trzech tematów przewodnich, czyli metaverse, zostanie rozłożony na części pierwsze, a zaproszeni goście spojrzą na niego z wielu perspektyw. Enara Nazarova (wybrana jako jedna z 30 topowych głosów promujących Metaverse, Wiceprezes ds. Metaverse w Hype Partners, założycielka ARMOAR i gospodarz wiodącej cyfrowej społeczności modowej DIFA Club) w wywiadzie z Martyną Turską z Gazety Wyborczej opowie o tym, jak ewoluowała moda cyfrowa i jak wygląda dziś w Web3, co duże marki modowe już robią w metaverse i co to oznacza dla branży modowej. O Skutecznych strategiach marki w metaverse opowie również Marcus Holmström, współzałożyciel & CEO jednego z czołowych studiów deweloperskich Metaverse – The Gang Sweden. Możliwości stworzenia immersyjnych doświadczeń w metaverse przedstawi Nikolai Bockholt, Creative Technologist w Google oraz Michael Herriger, CEO w Atlas Creative Studios, którego Edyta Kowal, prowadząca podcast Szczypta, wypyta o to, jak wykorzystuje on swoją wiedzę marketingową oraz pasję do gier, aby pomóc markom wejść do tego świata i stworzyć unikalne doświadczenia związane z Fortnite takie jak koncerty, pokazy mody i wirtualne sklepy. W swoim wystąpieniu również Daniel Colaianni, Dyrektor naczelny Academy of International Extended Reality & VR Awards, zgłębi ideę Metaverse. Daniel pogłębi naszą wiedzę na temat tego, w jaki sposób Metaverse stawia przed nami nowe wyzwania, takie jak: ochrona użytkowników, integracja z tkanką biznesową oraz nieunikniona gorączka złota.
Temat NFT poruszy m.in. Jaclyn Siu, COO i współzałożycielka ZHEN. – platformy uwierzytelniania dzieł sztuki opartej na blockchain. W rozmowie z Edytą Kowal opowie o potrzebie stojącej za tym rozwiązaniem – z perspektywy artysty, użytkowników czy galerii sztuki oraz spróbuje znaleźć odpowiedzi na pytania: czy świat naprawdę jest gotowy na promowanie cyfrowych artystów i czy możemy mówić o nowej generacji artystów. Tego samego dnia dowiemy się o Kleks Academy i pomyśle na poszerzenie świata Akademii Pana Kleksa właśnie za pomocą metaverse i NFT. O projekcie, który zredefiniuje doświadczenie rodzinnego filmu opowie Michał Niemczycki, współzałożyciel i szef strategii Kleks Academy.
Czy Dali korzystałby z DALL-E? – to temat rozmowy Thomasa Volanda, fotografa i grafika 3D z Martyną Turską. DALL-E 2 to najbardziej zaawansowany system sztucznej inteligencji, który tworzy realistyczne obrazy i grafikę. Thomas Voland jako jeden z pierwszych na świecie miał dostęp do testów DALL-E 2. W rozmowie opowie o tym, jak testował system, co go zaskoczyło, jaka jest różnica pomiędzy generowaniem obrazów od zera a przerabianiem własnych prac. Z kolei Jacek Nagłowski, współzałożyciel firmy producenckiej Centrala oraz współzałożyciel i członek zarządu Eastern European XR Alliance, w swojej prezentacji pokaże najnowsze oraz rysujące się możliwości zastosowania systemów AI w produkcji filmowej. Z kolei Dominika Kaczorowska-Spychalska (Dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii Uniwersytetu Łódzkiego) oraz Olgierd Cygan, Partner zarządzający Future.Company oraz założyciel Filmteractive Festival, zaprezentują wyniki sporządzone na podstawie pierwszych polskich badań nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i poziomu ich społecznej akceptacji.
Na konferencji nie zabraknie także przedstawiciela Laboratorium Narracji Wizualnych działającego przy Szkole Filmowej w Łodzi. Krzysztof Pijarski, profesor Szkoły Filmowej w Łodzi i kierownik Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab, podsumuje pierwsze 4 lata działalności vnLabu, przede wszystkim zaś zaprezentuje projekty VR, które zbliżają się do swoich premier. Ponownie będziemy mieli okazję spotkać się Emilie Baltz – multisensoryczną artystką, która przeniesie nas o 49 lat do przodu i przedstawi projekt Spa dla zmysłów w Muzeum Przyszłości w Dubaju (MOTF). Przedstawiciele Google’a Ilya Makei & Grażyna Banasik z Creative Works Central Europe opowiedzą o niesamowicie interesującej i ogromnej przestrzeni, jaką jest gaming i jak biznes może z niego korzystać. A o nowych narzędziach finansowych dla przedsiębiorców z branży kreatywnej opowie Maciej Szymanowicz z Creative Europe.
Wydarzenie posiada akredytację DIMAQ, co oznacza, że posiadacze certyfikatu DIMAQ mogą otrzymać punkty recertyfikacyjne za udział. DIMAQ jest międzynarodowym standardem kwalifikacji digital marketingowych dostępnym w Polsce oraz 8 innych europejskich krajach. Więcej informacji TUTAJ.
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Media Klaster, a współorganizatorami Łódzkie Centrum Wydarzeń i Creative Europe Desk Polska.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji.
Więcej informacji znajdziecie na www.filmteractive.eu
MARKETINGLINK jest patronem medialnym wydarzenia.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend