Spośród ponad 50 projektów interaktywnych zgłoszonych przez twórców pochodzących z całego świata: od Australii, przez Azję, Europę, aż po Stany Zjednoczone – międzynarodowy panel ekspercki Filmteractive Market wybrał ośmiu finalistów. Kto bierze udział w wyścigu po nagrodę główną?

Tegoroczna edycja Filmteractive obfitowała w projekty o zróżnicowanej tematyce i zaawansowaniu technologicznym. Podczas Marketu zaprezentowane zostaną prace, które zakwalifikowały się do ścisłego finału.

Chernobyl VR to polski projekt, który zabierze widzów w wirtualną podróż przez Czarnobyl i Prypeć. Przybliża on stan istniejący opuszczonego miasta w 30 lat po jednej z największych katastrof nuklearnych. Całemu założeniu towarzyszyła koncepcja ukazania tej historii w konwencji gry video z edukacyjno-fabularną narracją.

Technologię VR wykorzystuje, także amerykański projekt – Immersive Combat VR series. Gracz staje w samym sercu walk, które wykonywane są w różnych technikach między innymi Kung Fu, Muay Thai czy Medieval Combat. Wrażenie uczestniczenia możliwe jest dzięki wykorzystaniu autorskiej kamery 360 stopni.

Last Moment to francuski film VR, który łączy w sobie thriller, grę video oraz animację. Użytkownik występuje tu w głównej roli, staje się aktorem, a jego decyzje mają wpływ na fabułę filmu. Z Hiszpanii pochodzi kolejny projekt skupiony wokół filmu VR: LUZ to rodzaj artystycznego doświadczenia, które przybliża nam krótką historię Mogen i Raya, która okazuje się zaskakiwać swoim zakończeniem.

Sztuka niderlandzkiego malarza Hieronima Boscha zainspirowała francuskich twórców do przybliżenia i pokazania jego dzieł w najnowocześniejszej technologii VR – Temptation of st. Anthony by Hieronymus Bosch. Dokument opowiada o jednym z najgenialniejszych dzieł, tryptyku „Kuszenie św. Antoniego” i pozwala na jego interaktywną analizę.
Luksemburg reprezentuje Virtelio, narzędzie pozwalające na tworzenie w prosty sposób nielinearnych filmów interaktywnych.


W finałowej ósemce znalazł się akcent świąteczny. Polski projekt LuChristmas proponuje alternatywę dla tradycyjnej, „analogowej” świątecznej kartki. Po ściągnięciu aplikacji można „rozszerzyć” pocztówkę na urządzeniu mobilnym. Widoczne stanie się to, co do tej pory pozostawało jedynie w świecie wirtualnym. Projekt wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości czyli AR.

Listę finalistów zamyka niemiecki projekt – Hitchhiker. Jest to gra video wykorzystująca interaktywny storytelling. Użytkownik staje się tytułowym autostopowiczem, jednak nie wie kim jest, jaką ma przeszłość, ani dokąd zmierza. Egzystencjonalne puzzle, kolejne rozmowy z kierowcami, przybliżają do odkrycia historii tytułowego Hitchhikera.

Te osiem projektów 28 września będzie walczyło o nagrodę główną Filmteractive Market – 10 000 PLN oraz zaproszenie na MIPTV 2017.

Program wydarzenia: http://filmteractive.eu/program
Wydarzeniu patronuje portal MarketingLink.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu