Nowe technologie zaczynają być obecne w przestrzeni publicznej, z której każde z nas korzysta na co dzień. Ulice, przez które wielokrotnie w ciągu dnia przechodzimy czy sklepy, w których codziennie kupujemy różne towary, to miejsca, w których innowacje technologiczne mogą być testowane i wykorzystywane w celach promocyjnych.

Nivea i INNER VOIVE

Ostatnio swoją premierę miały trzy technologie działające w przestrzeni publicznej. Pierwszą z nich jest system INNER VOICE zastosowany przez firmę NIVEA, który może zostać zainstalowany w sklepach i drogeriach oferujących produkty marki. Technologia ta rozpoznaje potencjalnego klienta, dobiera do niego produkt oraz informuje go o nowościach w gamie produktowej i aktualnych promocjach dostępnych w sklepie.

Technologia INNER VOICE opiera się na spersonalizowanym przekazie, analizie ruchu i czasu kontaktu potencjalnego nabywcy z nadawanymi komunikatami oraz zarządzaniu zdobytymi w ten sposób informacjami i szybkimi reakcjami na zachodzące zmiany.

Showroom Audi

Osoby zainteresowane kupnem samochodu, dzięki najnowszej technologi mogą poznać każdy aspekt nowego samochodu. Nowy system personalizuje ofertę i umożliwia dobór i prezentacje wszystkich opcji i rozwiązań dotyczących samochodu. Klienci salonu Audi w Londynie mogą wirtualnie zbudować swój samochód marzeń. Można go zobaczyć jeszcze przed kupnem i w każdej chwili zmienić zdanie. Pokaz działania tego „rozwiązania przyszłości” znanego do tej pory z filmów i książek science – fiction można zobaczyć w poniższym materiale.

A Window into the Near Future od BMW

Nową technologię funkcjonującą w przestrzeni publicznej pokazało także BMW. A Window into the Near Future to rozwiązanie przyszłości pokazane światu w Nowym Jorku przy 6 th Avenue. Jest to specjalnie przygotowane okno, na którym dzięki specjalnym kamerom, aplikacji i projektorowi, sytuacja na pobliskiej ulicy jest zmieniana w „ulice przyszłości”, którą jeżdżą ekologiczne i inteligentne prototypy samochodów BMW serii i.

To nowatorskie rozwiązanie marketingowe miało za zadanie przyciągnąć uwagę i zwrócić ją na zagadnienie zmian w motoryzacji i jej wpływu na środowisko naturalne. W tydzień, „przemianie” uległo prawie 250 tysięcy samochodów jadących pobliską ulicą, a samo rozwiązanie przyciągnęło uwagę większości przechodniów i podróżujących.

Wszystkie wyżej opisywane rozwiązania promocyjne funkcjonujące w przestrzeni publicznej z pewnością odznaczają się bardzo nowatorskim podejściem do potencjalnych klientów, jak i wszystkich korzystających ze wspólnej przestrzeni. Inteligentne rozwiązania, oparte na innowacyjnych aplikacjach, systemach personalizacji i kontakcie maszyny z człowiekiem otwierają nowy rozdział w marketingu i działaniach PR-owych wielu marek. Po raz kolejny okazało się, że to co wydawało się być futurystyczną i nieokreślona przyszłością, na naszych oczach staje się rzeczywistością.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu