7 kreatywnych sposobów na stworzenie kodu QR
Kody QR nie muszą być nudne. Prezentujemy siedem sposobów na stworzenie kodów o bardziej oryginalnej formie.
Kody QR nie muszą być nudne. Prezentujemy siedem sposobów na stworzenie kodów o bardziej oryginalnej formie.
Kody QR nie muszą być nudne. Prezentujemy siedem sposobów na stworzenie kodów o bardziej oryginalnej formie.
Kod QR, następca kodu paskowego, cieszy się dużą popularnością, chociaż niektórzy specjaliści wieszczą jego rychłą śmierć i nazywają niewypałem w marketingu mobilnym. Najczęściej pojawia się w reklamie zewnętrznej i w prasie, tak jak np. w tej reklamie Forda. Wiele osób jest jednak przeciwnikami tych kodów ze względu na ich wygląd. Nie do wszystkiego pasuje geometryczna, czarno-biała forma. Przedstawiamy kilka przykładów, jak można uatrakcyjnić kod QR: od standardowych po najbardziej oryginalne.
To najprostsze rozwiązanie. Kod QR nie musi być czarno-biały. Ważne, żeby było ciemno-jasny. Czyli możemy użyć innych kolorów niż czarny i biały, ale musimy zachować wystarczająco duży kontrast.
Dzięki korekcji błędów kody QR działają również wtedy, kiedy nie składają się z równiutkich kwadracików. Założenie było takie, żeby ułatwić korzystanie z kodów również przy kiepskiej jakości wydruku lub przy słabym aparacie. Ale można to wykorzystać kreatywnie i tworzyć z kodów obrazki. Tylko trzeba uważać, żeby nie przesadzić – nieczytelny kod QR jest dużo gorszy niż brzydki kod QR.
Również dzięki korekcji błędów można usunąć część kodu. W tym miejscu możemy umieścić logo, napis lub obrazek. Najlepsze miejsce na takie dodatki to środek kodu, tam najmniej szkodzi czytelności.
Obrazek nie musi być wewnątrz kodu. Może też być na zewnątrz, a wtedy kod QR jest jego częścią. Jeśli kod i reszta obrazka są dopasowane stylistycznie, całość może być bardzo efektowna.
Można się jeszcze dalej posunąć w odchodzeniu od nudnych czarno-białych kwadratów. W miejsce kwadratów można wstawić dowolny ciemny element. Na przykład Starbucks na swoich plakatach użył kodu QR stworzonego z ziarenek kawy, a Heineken – z kapsli.
Kod, który jest czytelny tylko wtedy, gdy użyje się danego produktu? To świetne rozwiązanie. Coś takiego udało się stworzyć agencji BBDO New York dla Guinnessa. Na szklance do piwa wydrukowano kod. Ale tylko białe tło. To co powinno być czarnymi kwadracikami pozostawiono przezroczyste. Dzięki temu kod da się odczytać tylko wtedy, jeśli do szklanki naleje się czarnego płynu. Jasne piwo nie da rady – tylko bardzo ciemne, takie jak Guinness. Na tej szklance widzimy również, że kod jest częścią większego wzoru.
Jeszcze inna możliwość to kod, który można zeskanować tylko w szczególnych okolicznościach.
Taki QR kod został wykorzystany przez koreańską sieć sklepów e-mart, w której chciano zwiększyć sprzedaż w okolicy lunchu. Stworzono instalację, która w południe rzucała cień będący kodem QR. Po zeskanowaniu kodu klient otrzymywał kupon „słonecznej wyprzedaży”.
https://www.youtube.com/watch?v=EvIJfUySmY0
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend