Funkcja Facebook’s Local Awareness zawężająca grono odbiorców reklamy do użytkowników znajdujących się w danym momencie w najbliższej odległości od punktu sprzedaży jest już wykorzystywana w Polsce. Format ten – niedostępny jeszcze oficjalnie w serwisie – oferuje już teraz jako jedyna w Polsce agencja Social Signals (Grupa ClickAd).

Jak przekonuje agencja Social Signals, Facebook’s Local Awareness optymalizuje koszty i potęguje konwersję wychwytując mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają w określonym promieniu od wybranej (reklamowanej) lokalizacji. Local Awareness ma pozwalać na:

  • zawężenie promienia zasięgu reklamy do 1 km,
  • dodatkowe spersonalizowanie reklamy poprzez wyodrębnienie grupy docelowej np.: określonej płci, wieku,
  • planowanie okresu czasu, w jakim reklamę będą mogli widzieć użytkownicy Facebooka przebywający w zasięgu punktu,
  • wyświetlenie użytkownikom lokalizacji punktu na mapie,
  • pokierowanie użytkownika do punktu sprzedaży za pomocą GPS.

Reklamy wyświetlane za pomocą Facebook’s Local Awareness mają priorytet nad innymi reklamami w News Feed i precyzyjnie trafiają tylko do tych klientów, którzy w danym momencie są najbardziej skłonni do natychmiastowego zakupu. Tworzy to potencjał sprzedażowy w przypadku sklepów znajdujących się w galeriach handlowych i centrach miast, gdzie punkty handlowe i usługowe znajdują się w bliskiej odległości od siebie. Facebook’s Local Awareness pozwala, np.:

  • dotrzeć z konkurencyjną ofertą do klientów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowej w innym pobliskim sklepie tej samej branży,
  • szybko skłonić do skorzystania z oferty specjalnej z okazji np. Walentynek, czy innych świąt, kiedy wiadomo, że klienci szukają określonego rodzaju prezentów,
  • zainteresować ofertą klientów korzystających z multipleksów i kin znajdujących się w galerii,
  • powiadomić o aktualnych promocjach użytkowników spędzających wolny czas w strefie restauracyjnej galerii handlowej,
  • skłonić do skorzystania z promocji rodziców, czekających na dzieci bawiące się w zamkniętych strefach zabaw.

Local Awareness może być wykorzystywane m.in. do:

  • natychmiastowego reagowania na czynniki zewnętrzne, np. pogodę, odpowiadając na bieżąco potrzebom konsumentów,
    dotarcia do użytkowników zamieszkujących w pobliżu
  • utrzymywania kontaktu ze stałymi klientami, powiadamiania o zmieniających się godzinach otwarcia punktu i aktualnych promocjach, tworząc atmosferę indywidualnego podejścia do klienta,
  • szybkiego upłynnienia towarów ze zbliżającą się datą ważności, np.: drogerie, apteki.

Ewa Wituszyńska / fot. mat. prasowy
Ewa Wituszyńska / fot. mat. prasowy
Na świecie dostęp do tej funkcji mają nieliczni. Reklamy Facebook’s Local Awareness, jako pierwsi w naszym kraju, oferują SocialSignals. – Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (Social, Local, Mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance – mówi Ewa Wituszyńska, Managing Director w agencji.

Jak podają przedstawiciele agencji, narzędzie Local Awareness wykorzystane w fazie testów przez jedną z amerykańskich sieci restauracji OSF pozwoliło osiągnąć 30-krotny zwrot 2 tys. dolarów zainwestowanych w kampanię.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu