Facebook wprowadził nowy, pełnoekranowy format reklamy mobilnej. Nazywa się Canvas i od wczoraj dostępny jest na całym świecie. Użytkownik zyskał wygodę, ale i został przywiązany do Facebooka, a co zyskali reklamodawcy?
Od teraz kiedy użytkownik Facebooka kliknie na reklamę typu Canvas, która pojawiła się w jego aktualnościach, otworzy mu się ona w trybie pełnoekranowym. Wówczas zainteresowany będzie mógł przejrzeć produkty, przybliżać je i sprawdzić ich cenę, a to wszystko bez opuszczania Facebooka.
Kilka faktów o Canvas
Dla reklamodawców mamy same dobre wiadomości! Po pierwsze mogą oni w tym formacie korzystać z materiałów wideo, zdjęć, tekstu, a także przycisków call to action. Dodatkowo, nowy format reklamy jest po prostu wygodny dla użytkowników, którzy nie muszą już opuszczać Facebooka po kliknięciu ma reklamę. Tech Crunch podał informację, że 53% użytkowników oglądających reklamę Canvas poświęca jej przynajmniej 31 sekund! Dodatkowym atutem nowego formatu jest fakt, że jest on już w pełni dostępny i jednakowo spersonalizowany na całym świecie. Co więcej, reklamy typu Canvas ładują się 10 razy szybciej, w porównaniu ze standardowymi reklamami.Nowy format jest w pełni intuicyjny – wszystko możemy bez problemu ustawić z poziomu Facebooka.
Możemy tutaj zaobserwować pewną analogię, jeszcze całkiem niedawno Facebook wprowadził Instant Articles, które również mają za zadanie jak najdłużej zatrzymać użytkowników w obrębie Facebooka. Społecznościowy gigant Marka Zuckerberga sukcesywnie walczy z czasem, bo jak wiadomo – czas to pieniądz, a celem każdego portalu czy aplikacji jest jak najdłuższe zatrzymanie użytkownika w obrębie danej platformy.
Opinia eksperta
Facebook Canvas to odpowiedź Zuckerberga na rosnące potrzeby zarówno reklamodawców, jak i samych użytkowników. Od jakiegoś czasu obserwujemy zalew reklam, które na komórkach nie wyglądały zbyt pokaźnie. Nowy format reklamowy jest tak naprawdę pierwszą reklamą dedykowaną wyłącznie urządzeniom mobilnym. Dzięki Facebook Canvas, marki są w stanie wyświetlać dynamiczne treści, co daje im szerokie pole do popisu w zakresie przedstawiania angażującego contentu. Wdrożenie formatu Canvas przez Facebooka potwierdza rosnący udział ruchu mobile. W najbliższym czasie będziemy obserwować trend na wprowadzanie podobnych rozwiązań (np. Twitter Moments), ponieważ to właśnie takie reklamy pozwalają przedsiębiorstwom wyróżnić się z tłumu, a co za tym idzie – sprzedawać więcej za pośrednictwem smartfonów – komentarza udzielił Jędrzej Zarychta, performance marketing specialist w agencji interaktywnej KERRIS.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!