Przyjmowanie towaru i wysyłanie paczek to tylko dwa z niezliczonych obowiązków, jakimi zajmuje się właściciel e-commerce i jego pracownicy. Między nimi znajduje się mnóstwo działań, które można usprawnić odpowiednimi narzędziami.

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością dbania o relacje z klientami, prowadzenia kampanii marketingowych, dbania o widoczność w wyszukiwarkach oraz nieustannym analizowaniu wyników i optymalizowaniu działań. Na dłuższą metę nie da się tego robić ręcznie – dobrze wspomóc się sprytnymi narzędziami!

Wsparcie sprzedaży, czyli odpowiednie narzędzia e-commerce

  • FreshMail

źródło: Freshmail
źródło: Freshmail
  • CallPage

źrodło: CallPage
źrodło: CallPage

Prosta i skuteczna usługa, która pomaga w zbieraniu leadów. CallPage umożliwia zainstalowanie na stronie okienka, w którym potencjalny klient może zostawić swój numer telefonu. Poza zapisaniu go w bazie, system przekierowuje go do wskazanego wcześniej konsultanta (np. do Ciebie ;-) i nawiązuje połączenie. W zależności od preferencji użytkownika, rozmowę możecie nawiązać nawet kilkadziesiąt sekund po zgłoszeniu.

  • Landingi.com

źródło: Landingi
źródło: Landingi

Jeżeli potrzebujesz strony docelowej dla konkretnej kampanii czy produktu, a niekoniecznie chcesz wydawać kilka tysięcy złotych na programistę, Landingi.com mogą rozwiązać Twój problem. Prosty w obsłudze interfejs sprawia, że stworzenie własnej strony i późniejsze zarządzanie nią jest banalnie proste.

  • Zendesk Chat

źródło: ZenDesk Chat
źródło: ZenDesk Chat

Zendesk Chat pomaga nawiązywać rozmowy z gośćmi na stronie. Zachęcający wygląd z wieloma możliwościami dopasowania sprawia, że czat jest przyjemny dla obu stron. Co więcej, podłączona pod narzędzie analityka pozwala monitorować jego skuteczność.

SEO

  • Grammarly Plagiarism Checker

źródło: Grammarly Plagiarism Checker
źródło: Grammarly Plagiarism Checker

Bardzo proste narzędzie, które przyda się nie tylko w działaniach SEO. Plagiarism Checker sprawdzi, czy podany przez Ciebie tekst pojawił się już w jakimkolwiek zakątku Internetu. Zdecydowanie ułatwia zweryfikować unikalności opisów czy artykułów, a także zobaczyć, że twórczość copywritera wykorzystywana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • SEOptimer

    źrodło: SEOptimer
    źrodło: SEOptimer

SEOptimer przyda się w momencie, gdy chcesz się upewnić, że Twoja strona jest SEO-friendly. Szybki, bezpłatny audyt podpowie, co warto zmienić lub poprawić, żeby witryna była lepiej widziana przez roboty skanujące. Dowiesz się, na jakim poziomie stoją: SEO, usability, performance, powiązania z social media oraz bezpieczeństwo.

  • Google Keyword Planner

źródło: Keyword Planner
źródło: Keyword Planner

Nie wiem, czy komuś trzeba przedstawiać planer słów kluczowych od Google, ale dla bezpieczeństwa wspomnę o nim krótko. Google Keyword Planner pozwala odszukać najlepsze propozycje słów kluczowych do kampanii oraz sprawdzić najpopularniejsze wyszukiwania i prognozy ich skuteczności. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać o ich wadze w działaniach SEO.

Analityka

  • Google Analytics

źródło: Google Analytics
źródło: Google Analytics

Kolejny kombajn od Google, który wyniesie zarządzanie sklepem internetowym na zupełnie nowy poziom. Google Analytics to temat na osobny, bardzo długi wpis, o ile nie na całą książkę. Możliwości, jakie daje, w połączeniu z bezpłatnym dostępem sprawiają, że powinien być jednym z pierwszych i podstawowych narzędzi wspomagających prowadzenie sklepu. Mnogość opcji śledzenia zachowania użytkowników na stronie może przyprawić o zawroty głowy, jednak po opanowaniu nawet podstawowych funkcji będziesz mógł wiele dowiedzieć się o swoich klientach.

  • Smartlook

źródło: Smartlook
źródło: Smartlook

Smartlook służy do monitorowania aktywności użytkowników, którzy przeglądają stronę na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Usługa pozwala tworzyć mapy ciepła, czyli miejsca, w które odwiedzający klikają najczęściej oraz jak i gdzie poruszają kursorem. Informacje o zachowaniu użytkowników pomagają lepiej zarządzać przestrzenią w serwisie i zadbać o dobry UX. A to tylko jedna z wielu funkcji Smartlooka!

Jak widać, narzędzia potrzebne przy prowadzeniu sklepu internetowego to nie tylko szara taśma i nożyczki. Oczywiście nie wszystkie z przedstawionych na liście propozycji muszą sprawdzić się u Ciebie, ale korzystanie z programów i aplikacji usprawnia wiele procesów i pozwala dostrzec insighty często niewidoczne gołym okiem. Warto więc poszukać optymalnego zestawu dla siebie.