Google Chrome zablokuje reklamy w krótkich materiałach wideo
Już wkrótce promocja w materiałach wideo może znacznie się zmienić. Google Chrome mówi "NIE" reklamom w krótkich treściach wideo.
Ewolucja związana z blokowaniem reklam przez Google rozpoczęła się już w 2018 roku. Amerykański gigant zaczął wówczas domyślnie blokować część materiałów promocyjnych w swojej przeglądarce Chrome. Obecnie poszedł o krok dalej. Już niedługo kolejna część z nich zniknie również z krótkich video.
Video to bardzo szybko rozwijający się segment rynku reklamowego. Mimo, że wzrost blokowania reklam zwolnił w ostatnich latach można się było spodziewać, że prędzej czy później pojawią się kolejne ograniczenia w obszarze video. Zwłaszcza biorąc pod uwagę dominujący trend dotyczący stawiania na pierwszym miejscu jakości doświadczeń odbiorcy. Wprowadzone zmiany wymogą na producentach reklam jeszcze dokładniejsze konstruowanie spotów, w tym video. Z pewnością ta zmiana przyczyni się do powstania nowych form reklamy. Rynek zawsze sobie jakoś poradzi
Joanna Gajewska, managing director Animise (AdWise Group)
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend