AR i VR to przyszłość marketingu. A w zasadzie nawet nie przyszłość, a teraźniejszość. Dlatego też Facebook zdecydował się kupić start-up, który znany jest z wykorzystania AR i planuje stworzyć mapę fizyczną świata. Właśnie dzięki rozszerzonej rzeczywistości.
Drobne zakupy
Drobne, bo cena za którą Facebook rzekomo wykupił start-up Scape Technologies to około 40 milionów dolarów. I tu można zadać sobie pytanie, po co Facebookowi jakiś start-up? Po to, że Scape Technologies zajmuje się tworzeniem makiet świata fizycznego w skali 1:1 i tworzy mapy z wykorzystaniem technologii z rozszerzoną rzeczywistością. Start-up już dziś stworzył trójwymiarowe renderingi świata z dokładnością lokalizacji. Technologia opiera się na wieży komórkowej, GPS i odwrotnym kierowaniu IP.
Co na tym zyska Facebook?
Przede wszystkim kupując ten start-up, Facebook może więcej wysiłku włożyć w rozwój aplikacji opartych na lokalizacji, które będą z pieczołowita dokładnością pokazywały liczne obiekty. To nowa szansa dla marketerów, którzy w ten sposób mogą już teraz przyszłościowo myśleć o rozwoju własnej strategii i biznesu.
W dodatku wraz z zakupem start-up’u Facebook zyskuje równocześnie know-how pracowników i sposoby na połączenie własnych wielkich możliwości z potencjałem firmy technologicznej.